وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

نا امنی های موجود، گویای ضعف دولت مرکزی است!/ فاطمه رحیمی

مردم مظلوم و بی دفاع و مظلوم افغانستان علاوه بر استعمارخارجی و جنگ های نیابتی، قربانی بی عدالتی ها، استحمار و تبعیض داخلی بوده اند، مردم این سرزمین با صدای گلوله و دود و باروت بزرگ شده اند، شعارهای تأمین امنیت، رفاه و انکشاف متوازن، زیاد شنیده اند، اما هرگز طعم شیرن امنیت و رفاه را نچشیده اند.
بسیاری از این مردم، این آرزو را با خود به گور بردند. در عصر رفاه و جهانی شدن، متأسفانه مردم ما تا هنوز در زیر خط فقر و عَصَبیَت های قومی و قبلیه ای بسر می برند، جنگ های نیابتی و لشکر کشی فرقه های ضاله و دشمنان مردم افغانستان کمر این مردم رنج دیده را خم نموده است، این کافی نیست؟ تا بار دیگر شاهد فرقه گرائی و قوم ستیزی در کشور باشیم، اقوام باهم برادر افغانستان و توده های مظلوم این کشور هیچ گاه راضی به تنش های قومی و قبیله وی نیست، اما دست های در این میان دخیل اند تا آتش این فتنه نا میمون را در سطح کشور روشن سازند، و به نفع خود ماهی بگیرند، طعم تلخ فرقه گرائی و جنگ های خانمان سوز قومی تاهنوز گلوی مردم این سرزمین را می فشارد و قربانی اصلی این فتنه بزرگ و خانمان سوز مردم بیچاره، مظلوم و ملکی این سرزمین بوده و خواهد بود.
تنش های قومی و فتنه های قبلیه ای به نفع هیچ یک از اقوام و مذاهب این سرزمین نیست، همه اقوام و ساکنان این کشور درد و رنج این فتنه بزرگ را چشیده و دیده اند اما در این میان مردم مظلوم هزاره و تشیع افغانستان با این درد و این رنج، بیشتر از سایر اقوام ساکن در افغانستان، آشنا هستند، تاریخ شاهد کله منارها و کوچ های اجباری و کشتار بی رحمانه این مردم بوده است.
اینک دست های غرض به آتش افروزی فتنه قومی در قره باغ دامن می زنند، قتل افراد بی گناه در هیچ آیینی جواز ندارد و ما در طول سالیان متمادی قربانی دهشت افگنی و تبعیض و ستم بوده ایم و هرگز به ستم و تبعیض آری نگفته ایم، چون ما نسل برخواسته از میان دردها و رنجها ایم، ما بیشتر از دیگران طعم تلخ ستم را چشیده ایم، ما برخواسته از میان نسلی هستیم که به صلح طلبی، علم پروری و عدالت خواهی شهرت دارند، تا ستم گری و دهشت افگنی! ما نه اهل انتحاریم و نه با انتحاری محشوریم، ما با کمال متانت، عاملین جنایت، دهشت و ستمگری را از هر تباری که باشند محکوم می کنیم و خواهان تحقیق و شناسائی مجرمان و محاکمه عادلانه آنان هستیم.
اما جای سوال اینجا است که اگر ساکنان ولسوالی قره باغ همه اتباع این کشور هستند و تبعیض و اغراض قومی و حزبی دخیل قضیه نیست پس چرا در جریان امسال که تعداد از مردم بیگناه مردم قره باغ کشته زخمی و اسیر گردیدند کسی صدای این مردم مظلوم را نشنید، مدت های طولانی که راه مواصلاتی این مردم مسدود بود و زندگی این مردم به مخاطره ، کسی بداد این مردم نرسید، در این چند روز اخیر نیز ما شاهد بند بودن شاه راه مواصلاتی کشور و راه ولسوالی های جاغوری، مالستان و قره باغ هستیم که ازین بابت خسارات زیادی را مردم متحمل شده اند و تعداد کثیری از مردم و مسافرین گیر مانده اند و بسیاری از مریضان عاجل در مناطق دور دست ولسوالی ها مذکور ، دست رسی به داکتر نداشته اند و شنیده شده که منجر به فوت آنان هم گردیده است. مسئولیت این همه بی نظمی و متضرر شدن مردم ملکی و بی گناه بدوش کیست؟ ما خواهان حل عادلانه قضیه مردم نیخته و شیرآباد ولسوالی قره باغ هستیم و اگر اغراض سیاسی و قومی در قضیه دخالت ندارد پس دولت وظیفه دارد تا در این زمینه اقدام جدی نماید زیرا بطول انجامیدن قضیه، بعلاوه دست اندازی های دشمنان مردم افغانستان ، ضعف و نا توانی دولت مرکزی را نیز آشکار میسازد .
25299185_567290156954614_4483202475359035262_n (نماینده مردم درشورای ولایتی غزنی)
25299185_567290156954614_4483202475359035262_n

Comments are closed.