وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

جوانان در جوامع نقش سرنوشت ساز ملت ها را بازی میکنند!

جوانان امروز، نیروی فردا اند،اگر این نیرو به شکل درست پرورش داده شود؛ امروز و فردای مان روشن خواهند شد.
جوانان در جوامع نقش سرنوشت ساز ملت ها را بازی میکند و بر دوش دارد. آنهای که همانند ستون فقرات جامعه اقتصاد را به چرخش میآورد و از هر لحاظ سازنده گان امروز و فردا اند. به اساس گفته های شماری از جامعه شناسان و انسان شناسان جوانان سرمایه یی است که اگر برای پیشرفت و آوردن تغییر دست به دست هم بدهد بدون شک و گمان باعث و بانی تحولات بزرگ در یک جامعه خواهند شد.
جوانان در واقع و حقیقت قوت یک جامعه را تشکل میدهد که با وجود متحرک و پر جهش شان میتوانند پیشرفت را به ارمغان آورد و پیام آینده ی مرفع و مترقی را سر دهند.
نکته ی که واقعن قابل یادآوری است و باید به آن توجه کرد این است که جوانان باید جایگاه و نقش خود را در جامعه به خوبی بشناسند و برای آوردن یک تحول و تغییر مثبت در جامعه خود به شکل خستگی ناپذیر تلاش ورزند تا باشد که کشور عزیز مان افغانستان هم روز در کنار دیگر کشور های جهان قدعلم نماید و حرف از اختراع، پیشرفت و سازنده گی را نعره و نوا کند.
جوان امروز، نیروری فردا است، اگر این نیرو به شکل درست پرورش داده شود؛ امروز و فردای مان روشن خواهند شد. امید دارم که جوانان کشور یک روز بتوانند که در تمام میادین با جوانان جهان رقابت و در این رستا باید دولت افغانستان برای کشف و برجسته سازی استعداد و توانایی های جوانان برنامه های موثر روی دست گیرد.
40352686_304وحیدالله جویا

Comments are closed.