وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

از پنجمین سالگرد شهادت استاد ربانی در کابل بزرگداشت شد

از پنجمین سالگرد شهادت استاد ربانی در کابل بزرگداشت شد

از پنجمین سالگرد شهادت استاد برهان الدین ربانی؛ شهید صلح با حضور مقام‌های ارشد دولتی، رهبران جهادی و شهروندان کشور در کابل بزرگداشت شد.

n00131384-bسخرانان در این مراسم پیرامون ویژگی‌های شخصیت و کارکرد استاد ربانی صحبت کردند.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی کشور طی سخنانی گفت: یادآوری از شهدا یک وظیفه دینی، انسانی و ملی ما است و مردم هر سال بیشتر از پیش از شهدا قدردانی می‌کند.

آقای عبدالله افزود که استاد ربانی کسی بود که با ایمان در راه مبارزه قدم گذاشت و میلیون‌‎ها پیروان از وی به جا مانده است.

وی گفت: استاد ربانی تعهد صادقانه با خدا و مردم داشت و در تمام تصمیم‌گیری‌های خویش همین دو اصل را ملاک قرار می‌داد.

رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افزود: افغانستان هنوز درگیر جنگ با طالبان و مداخله گران خارجی است. امروز نیز ادامه دوره مقاوت است.

به گفته وی، گذاشتن قدم های بزرگ در راه صلح یک افتخار بزرگ است.

عبدالرب رسول سیاف، رهبر شورای حراست و ثبات نیز آقای ربانی را مصداق یکی از آیات قرآن کریم دانست و از منتقدان مجاهدین به شدت انتقاد کرد.

آقای سیاف گفت: غیر مجاهد با مجاهد برابر نیست، یک تعداد مردم بی انصاف، نامرد و بی عزت مجاهدین را با هم‌قطار تروریستان می‌دانند و اتهام می‌بندند مجاهدین در جریان چهاردهه در ویرانی افغانستان سهیم هستند.

وی تاکید کرد آنانی که مجاهد را با غیر مجاهد برابر می‌دانند، در برابر حکم خداوند قرار گرفته اند.

سیاف با تاکید براینکه مبارزین اصلی این سرزمین مسلمانان و مجاهدین هستند، اضافه کرد: خیانت است که مجاهدین را با گروه های تروریستی در یک قطار قرار می‌دهند. این‌ها باید از خدا بترسند و بدانند که جواب این قضاوت‌های شان را خواهی داد.

این رهبر جهادی افزود: ما (مجاهدین) فاتحین هستیم، ناقضین نیستیم، ما آزادگران هستیم، ویران گران نیستیم.

وی تصریح کرد، کدام والی به غیر از والی مجاهدین چهره شهر و ولایت خود را تغییر داده است؟

سیاف علاوه کرد، شما اگر قهرمان های مجاهدین را از تاریخ افغانستان بردارید چی می ماند به تاریخ این کشور؟

به گفته وی، اگر به کسی مدال می دهیم به نام احمدشاه ابدالی، وزیر اکبرخان، میر مسجدی خان، میربچه خان و امان الله خان غازی می دهیم، اگر نام این مجاهدین را بردارید، به نام چه کسی مدال می دهید؟

آقای سیاف گفت: تحت آزادی بیان، آزادی فحشا و دشنام را رواج ندهید.

وی در بخشی از سخنانش از سربازان نیروهای امنیت تقدیر کرد و گفت که حس جانفشانی و حس شهامت که اکنون در نیروهای امنیتی وجود دارد، در تاریخ افغانستان بی سابقه بوده و این ناشی عقیده و ایمان این نیروها است.

استاد سیاف از رهبران حکومت خواست که به نیروهای امنیتی توجه داشته باشند و «از ملت به عنوان دیپوی انسانی در پشت نیروهای امنیتی ایستاد کنند.»

حامد کرزی رئیس جمهور پیشین، عطامحمد نور سرپرست ولایت بلخ، محمد محقق معاون ریاست اجرایی، عبدالهادی ارغندیوال رهبر اسلامی و صلاح‌الدین ربانی وزیر خارجه و فرزند استاد ربانی از دیگر سخنرانان این مراسم بودند که در رابطه به موضوعات مختلف کشور سخنرانی کردند.

شهید برهان الدین ربانی در بیست و نهم سنبله ۱۳۹۰ در اثر یک انفجار انتحاری در برابر منزل خود در کابل به شهادت رسید. وی در سالروز تولد خود (۲۰ سپتامبر) و در آستانه ۷۱ سالگی به شهادت رسید.

Comments are closed.