وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

لقمه چربی به نام “معادن افغانستان”

چرا امریکا به افغانستان حمله کرد و چرا علی‌رغم مصارف سنگین حضور نظامی در آنجا (حدود 2 میلیارد دالر در هفته) همچنان آنجاست؟
خوب برای بنده و بسیاری از محققان سراسر دنیا این مسجل شده که ادعای «جنگ با تروریزم» یک ادعای کاملا دروغ بود، چرا که حادثه‌ 11 سپتمبر یک عملیات فریب بود که به وسیله‌ عوامل موساد و با همکاری طبقه‌ مسلط اقتصادی امریکا اجرا شد (فقط به عنوان یک سند، 200 جاسوس اسراییلی در طول سال 2001 در امریکا دستگیر شدند و به وسیله‌ی مایکل چرتاف، مسئول صهیونیست دایره‌ جنایی قوه قضاییه امریکا قبل از محاکمه فراری داده شدند!).
اسامه بن لادن نیز به اذعان خود اف.بی.آی. هیچ ارتباط قابل اثباتی با این حادثه نداشت. همچنین او به احتمال بسیار زیاد در انتهای سال 2001 در اثر مرض کلیوی و یا سندروم مارفان به مرگ طبیعی مرده است. اما امریکا طی بیش از یک دهه متعاقب حمله به افغانستان تظاهر می‌کرد که در کوه‌ها به دنبال بن لادن بوده است!
با توجه به واقعیات بالا، پس چرا امریکا به عراق حمله کرد؟ به نظر بنده مثل بسیاری دیگر از محققین اقتصاد سیاسی جهانی، شعار امریکایی «رد پول را بگیر» تمام ماجرا را توضیح می‌دهد!
در بالا، نقشه‌ی صدها معدن دست‌نخورده افغانستان را می‌بیند که تا همین اخیر عموم مردم دنیا چیزی از آن‌ها نمی‌دانستند. این معادن (اعم از طلا، آهن، لیتیوم، …) دارای ارزشی حدود 3 تریلیون دالر می‌باشد و بدین ترتیب برای دهه‌ها می‌توانند منبعی سرشار از سود برای شرکت‌هایی باشند که آن‌ها را استخراج می‌کنند.
همچنین افغانستان کشوری است که بر روی مسیر خط لوله‌ی انتقال منابع گازی سرشار دریای خزر به اقتصادهای نوظهور آسیای مرکزی (هند و چین) قرار دارد. به دست آوردن قراردادهای احداث این خط لوله‌ها نیز سودسرشاری را برای شرکت‌های امریکایی و اروپایی فعال در عرصه‌ی تأسیسات نفت و گاز به ارمغان خواهد آورد.
کنترول این تأسیسات و منابع نیز در نهایت سلطه‌ اقتصادی و سیاسی پایدار این شرکت‌ها را بر شرق میانه رقم خواهد زد! این واقعیات نشان می‌دهد که چرا برای نخبگان اقتصادی غرب (اعم از سرمایه‌داران یهودی طرفدار اسرائیل) دسیسه‌ای بزرگ مثل 11 سپتمبر و دروغ‌های در مورد نقش القاعده و صدام در تروریزم برای وادار کردن افکار عمومی و ارتش امریکا به لشگرکشی به شرق میانه ارزشش را داشت! لذا این جنگ‌ها نیز مثل همه‌ی جنگ‌های دیگر در تاریخ دنیا، اصالتا با هدف سلطه‌ی اقتصادی بر منابع کره‌ی زمین انجام شد! منتها نخبگان اقتصادی امریکا قصد داشتند با حادثه‌ی 11 سپتمبر زمینه‌ی روانی لازم برای سلطه بر کل شرق میانه را به طور یکجا ایجاد کنند! مصرف این جنگ‌ها نیز طبق معمول از محل بودجه‌ی عمومی دولت امریکا و متحدینش (یعنی در واقع پول مالیات دهندگان) تأمین می‌شود.
نویسنده: جری رابینسن. نشر: ژمن

Comments are closed.