وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

یک روزنامه فلسطینی: حماس چندین نظامی صهیونیستی را اسیر کرده است

روزنامه فلسطینی “قدس” اعلام کرد که جنبش مقاومت اسلامی “حماس” در جریان جنگ اخیر غزه چندین نظامی صهیونیستی را به صورت زنده اسیر کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این روزنامه به نقل از منابع آگاه در جنبش حماس آورده است که این جنبش چندین نظامی صهیونیستی را زنده به اسارت گرفته است و “برگ های برنده ای” در اختیار دارد که در مذاکرات مبادله اسرا که انتظار می رود به زودی به صورت جدا از مذاکرات آتش بس برگزار شود، از آنها استفاده خواهد کرد.

این منابع تاکید کردند که حماس هیچ گونه اطلاعات مفت و مجانی درباره جان این نظامیان اسیر شده به دست مبارزان گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی خود در اختیار طرف صهیونیستی قرار نخواهد داد و اطلاعات جدیدی که درباره آنها منتشر خواهد شد، باعث تعجب و شگفتی رژیم صهیونیستی خواهد شد.

منابع مذکور تاکید کردند که حماس علاوه بر نظامیان اسیر، اجساد برخی نظامیان به هلاکت رسیده صهیونیستی در جریان جنگ غزه را هم نزد خود نگه داشته است و انتظار می رود مذاکرات سخت و طولانی مدتی میان این جنبش و طرف صهیونیستی بر سر مبادله این اسرا و اجساد صورت گیرد.

این منابع از ارائه اطلاعات بیشتر درباره جزئیات نظامیان اسیر صهیونیستی خودداری کردند، اما در عین حال تاکید نمودند که جنبش حماس با مذاکره درباره این نظامیان اسیر در جریان مذاکرات غیرمستقیم آتش بس مخالفت کرده و خواستار تشکیل هیات کارشناسی ویژه و انجام مبادلات جداگانه درباره مبادله اسرا شده است.

جنبش حماس خاطر نشان کرده است که بررسی مساله مبادله اسرا و اجساد در حیطه اختیارات هیات فلسطینی مسئول انجام مذاکرات غیرمستقیم آتش بس نیست و پرونده نظامیان صهیونیستی اسیر مقاومت و اجساد نظامیان صهیونیستی که در جریان جنگ 51 روزه غزه به هلاکت رسیده اند، “پرونده کاملا محرمانه ای” است که باید هیات ویژه ای برای بررسی آن تشکیل شود.

هیات صهیونیستی حاضر در مذاکرات قاهره از طرف مصری خواسته بود که بند ویژه ای درباره مبادله اسرا و اجساد در توافق آتش بس بگنجاند که این مساله با مخالفت جنبش حماس مواجه شد و این جنبش اعلام کرد که این مساله کاملا امنیتی و محرمانه است و هیات فلسطینی حاضر در قاهره هیچ اطلاعی از آن ندارد و باید هیات جداگانه ای برای بررسی این مساله تشکیل شود.

احتمال می رود که ساز و کار تشکیل این هیات در جریان مذاکرات غیرمستقیم مورد بررسی قرار گیرد و همان طوری که در جریان مبادله “گلعاد شالیت” نظامی صهیونیستی اسیر مقاومت فلسطین در سال 2011 صورت گرفت، هیات ویژه ای برای بررسی نحوه مبادله اسرا تشکیل شود.

این در حالی است که گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس در تاریخ 20 ژوئیه گذشته از اسارت یک نظامی صهیونیستی به نام “شائول آرون” در محله تفاح واقع در شرق شهر غزه خبر داده بود و مراجع صهیونیستی نیز چند روز بعد این خبر را تایید کردند، اما رژیم صهیونیستی در اقدامی نمادین و بدون اینکه هیچ جزئی از جسد این نظامی را پیدا کرده باشد، مراسم تشییع جنازه صوری برای وی ترتیب داد و وی را جزء نظامیان به هلاکت رسیده در جریان جنگ غزه اعلام کرد.

رژیم صهیونیستی همچنین از اسارت یک افسر ارتش عبری در جریان عملیات بزرگ مقاومت فلسطین در شرق شهر رفح واقع در جنوب باریکه غزه خبر داده بود که جنبش حماس هنوز هیچ گونه خبر یا اطلاعاتی درباره وی منتشر نکرده و از تایید یا تکذیب اسارت وی خودداری کرده است.

جنبش حماس قبل از عید سعید قربان نیز پوسترها و بنرهای بزرگی در شهرهای مختلف نوار غزه نصب کرده بود که از انجام مبادله قریب الوقوع اسرا حکایت داشتند و در آنها تصویر شائول آرون در کنار علامت مربعی که در داخل آن علامت سوال قرار گرفته بود، دیده می شد و اشاره به افسر صهیونیستی ناپدید شده در جنگ غزه دارد که حماس هنوز هیچ اطلاعاتی درباره اسارت یا عدم اسارت وی منتشر نکرده است.

از سوی دیگر، محمد نزال عضو دفتر سیاسی حماس نیز اخیرا تصریح کرده بود که مذاکرات مربوط به مبادله اسرا در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت و حماس حاضر به ارائه هیچ گونه اطلاعات مفت و مجانی درباره تعداد اسرا و اوضاع آنها به رژیم صهیونیستی نیست.

نزال همچنین با اشاره به وجود برخی اسرا و اجساد نظامیان صهیونیستی، خاطر نشان کرده بود که حماس از تجربه های قبلی درس گرفته است و حاضر به ارائه اطلاعات مفت و مجانی نیست.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین

Comments are closed.