وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از 181 میلیون نفر رسید

 

 

بر اساس اعلام سایت ورلد او مترز، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۱۸۱،۵۳۲،۹۱۴ نفر، شمار جان باختگان به ۳،۹۳۲،۴۵۰ نفر و شمار صحت یافتگان به ۱۶۶،۰۶۵،۲۵۲ نفر افزایش یافته، همچنین وضعیت بیش از ۸۰ هزار نفر از مبتلایان، وخیم گزارش شده است.

تا این لحظه امریکا با بیش از ۳۴ میلیون و ۴۸۹ هزار نفر، هند با ۳۰ میلیون و ۲۳۲ هزار، برازیل با ۱۸ میلیون و ۳۸۶ هزار، فرانسه با ۵ میلیون و ۷۶۸ هزار، روسیه با بیش از ۵ میلیون و ۴۳۰ هزار، ترکیه با بیش از ۵ میلیون و ۴۰۴ هزار، انگلیس با بیش از ۴ میلیون و ۷۱۷ هزار، ارجنتاین با بیش از ۴ میلیون و ۳۹۳ هزار، ایتالیا با بیش از ۴ میلیون و ۲۵۷ هزار، کلمبیا با بیش از ۴ میلیون و ۱۲۶ هزار‏، اسپانیا با ۳ میلیون ۷۸۲ هزار و آلمان با ۳ میلیون و ۷۳۳ هزار نفر به ترتیب در رده‌های اول تا دوازدهم بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا در جهان قرار دارند.

 

ویروس کرونا در دسمبر ۲۰۱۹، برای اولین بار در شهر ووهان در ولایت هوبی چین مشاهده شد؛ تا اوایل سال ۲۰۲۰، تقریبا اکثر کشور‌های جهان با موارد ابتلا به کرونا در کشور خود مواجه شدند و در نهایت در ۱۱ مارچ سال ۲۰۲۰، سازمان صحت جهانی، همه گیر بودن این بیماری را تائید کرد. در ابتدا ادعا شد که این بیماری در لابراتوار ساخته شده است، اما بعدا سازمان صحت جهانی اعلام کرد، این بیماری منشا حیوانی دارد و ژنوم آن کاملا طبیعی است.

Comments are closed.