وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

عاملان رویدادهای اخیر کابل باید شناسایی و محکمه شوند

شورای احزاب جهادی:
n00095134-b

شورای احزاب جهادی و ملی افغانستان تاکید می کند که حکومت باید عاملان رویداد های مرگبار چند روز اخیر در شهر کابل را هر چه زودتر شناسایی کرده و به پنجه قانون بسپارد.
به گزارش خبرگزاری جمهور؛ داکتر عباس بصیرعضو ارشد این شورا، امروز یکشنبه (۱۴جوزا) در یک نشست خبری در کابل خواهان شناسایی و محاکمه عاملان سه رویداد اخیر شهر کابل از سوی حکومت شد.
وی با اشاره به سه رویداد مرگبار اخیر در شهر کابل، این رویدادها را توطئه دشمنان مردم افغانستان خوانده از حکومت و جریان های مختلف سیاسی ومدنی خواست که با خویشتن داری به بحران جاری درکشور پایان دهند.
روز چهارشنبه هفته گذشته (۱۰ جوزا) انفجاری خونین در چهارراهی زنبق شهر کابل به وقوع پیوست، در این انفجار دستکم ۱۰۰ نفر کشته و بیش از ۴۵۰ تن دیگر زخمی شدند.
این حمله تروریستی و خونین، خشم شهروندان را برانگیخت و روز جمعه (۱۲ جوزا) صدها شهروند در کابل دست به اعتراض زدند و خواهان برکناری رهبران حکومت و مسوولان ارشد امنیتی شدند.
اما پولیس با این معترضان درگیر شد و در نتیجه آن، ۸ معترض کشته و دستکم ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند.
حاجی سالم ایزدیار پسر محمد علم ایزدیار، معاون اول مجلس سنا نیز در جریان این تظاهرات عدالت خواهی روز جمعه در شهر کابل در نتیجه تیر اندازی نیروهای امنیتی کشته شد و روز شنبه مراسم خاکسپاری وی بود که این مراسم آماج حمله تروریستی قرار گرفت.
اما شورای عالی احزاب جهادی و ملی این رویدادهای خونین را کار دشمنان مردم افغانستان دانسته از حکومت می خواهد که عاملان داخلی این رویدادها را هر چه عاجل شناسایی کرده و به پنجه قانون بسپارد.
داکترعباس بصیر عضو ارشد این شورا همچنان از حکومت خواست که عاملان به خشونت کشیدن تظاهرات مدنی و مسالمت آمیز روز جمعه مردم کابل را شناسایی کرده و به نهادهای عدلی و قضایی کشور معرفی کند.
در همین حال بریالی احدی عضو دیگراین شورا، وضعیت جاری را در کشور شکننده خوانده از حکومت خواست که با جریان های مختلف سیاسی و مدنی برای ختم بحران کنونی کشور وارد مذاکره شود.
وی از معترضان ونهادهای مختلف سیاسی و مدنی کشور نیز خواست که برای ختم بحران درکشور خواسته های شان را در چهارچوب قانون مطرح کرده ودر بیان مطالبات شان از خویشتن داری کار بگیرند.
آقای احدی همچنان خاطر نشان ساخت که ایجاد راه پیمایی ها و تظاهرات حق مسلم مردم است اما جوانان باید در ایجاد این گردهمایی ها مواظب باشند که فرصت طلبان از احساسات شان سوء استفاده نکند.

Comments are closed.