وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

دفن دسته جمعی و سوزاندن اجساد مسلمانان در نیجریه

فعالان سیاسی نیجریه می‌گویند که دولت و ارتش این کشور برای نابود کردن اسناد جنابات اخیر خود در حال دفن اجساد مسلمانان در گورهای جمعی و یا سوزاندن اجساد هستند. به گزارش رشد، فعالان نیجریه‌ای می‌گویند که ارتش نیجریه تعداد زیادی از اجساد مسلمانانی که اخیرا به دست نیروهای ارتش قتل عام شدند را در گورهای دسته جمعی دفن کرده است و تعدادی از آنها را نیز سورانده است.
گفتنی است از زمان غیرقانونی اعلام شدن حزب نهضت اسلامی تاجیکستان، تعدادی زیادی از مقامات و مسوولین این حزب زندانی شده اند. اما این نخستین بار است که بستگان نزدیک و اعضای خانواده رهبر این حزب توسط نیروهای امنیتی این کشور بازداشت می شوند. دادگاه عالی تاجیکستان، در بیست و نهم ماه سپتمبرحزب نهضت اسلامی این کشور را یک (سازمان تند رو و تروریستی) دانست.
تبصره: برهمه گان روشن است که تفاوت زیادی میان برنامه های نهضت اسلامی تاجکستان و نیروهای شورشی در تاجکستان وجود دارد. حکومت تاجکستان بدون دلیل موجه دست به گرفتاری های مسلمانان زده است و دوستداران واقعی اسلام را در آنجا به بهانه های گوناگون راهی زندان نموده و در حق ایشان ظلم بی مورد روا میدارند.
ما به عنوان مسلمان و همسایه مکلفیت داریم تا صدای برادران مسلمان تاجکستانی خود را بلند نموده و از مجامع ملی و بین المللی خواهان توجه جدی در حق شان شویم.
145034330375

Comments are closed.