وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

وضعیت کنونی نیازمند برنامه ریزی اسلامی است

برتری انسان بر سایر موجودات در عقل و شعور آن است. انسانانیکه تفکیک میکنند نیکی و زشتی اعمال جایز وناجایز و آنانیکه برای رشد و تعالی و رفاه و آسایش بشر در همه ابعاد زحمت به خرچ میدهند و رسالت های انسانی خویش را بصورت کامل و به وجه احسن ادأ میکنند. نه چون اشخاصی که برای تخریب جامعه کار میکنند و عقاید زشت چون دزدی، قمار بازی، شراب خوری، اعتیاد، قتل ناحق، اذیت مردم و…را ترویج و تلفیق میکند که این چنین اعمال ناشایسته از نظر دین مبین اسلام نه تنها مردود بوده بلکه کیفر بزرگ در پشت این اعمال در نظر است. زیرا دین اسلام کاملترین دین هاست و بهترین روش زنده گی را در ین دنیا رهنمائی میکند، و نیز پاداش نیکی در آخرت از جانب الله متعال اعطا خواهد کرد.

اسلام دینیست که بشر را برای تعلیم و تربیه، رشد و تعالی، تدبر برای بهتر زیستن، رعایت ارزش ها و کرامات انسانی،مساعددت، دوستی و صلح و نظایر این گونه اعمال نیک تشویق و تشجیع میکند و از اعمالی که برای ضرر بشر از هر نوع که باشد منع کرده است. به یقین کامل اگر طبق دستورات اسلام و اوامر و نواحی حضرت حق و رسول گرامیش حضرت محمد (ص) به صورت که خواسته شده عمل شود، سعادت و آسایش در دنیا و رضایت خالق کائنات را در آخرت نصیب میشویم.

با تأسف فراوان که امروزه هر نوع اعمال زشت که در مغایرت با دین اسلام قرار دارد. در بین مسلمانان تقریباً معمول و در حال گسترش است مانند قتل های ناحق، قاچاق مواد مخدر، رهزنی، عدم رعایت حجاب بانوان، فساد اخلاقی، شراب خواری، رشوه ستانی، برگزاری مجالس لهو چون رقص و آواز خوانی و…

در کشور ما افغانستان که 99% نفوس آنرا مسلمانان تشکیل میدهد و قانون اساسی آن بر مبنای شریعت اسلامی و قرآن- یگانه کتاب کامل الهی- ساخته و پرداخته شده و با استناد به قانون اساسی این کشور نظام اسلامی میتواند حاکم بر این جامعه باشد. در این کشور نیز در ادارات دولتی و حکومتی و نیز در بین اجتماع هر نوع فساد و هنجار شکنی ها و بی اعتنائی در مقابل آنها دیده میشود که این همه نمایانگر ضعف عقاید و ایمان ما مسلمانان در مقابل آئین اسلامی است.

اگر برای از بین بردن این وضعیت تدابیر و برنامه نداشته باشیم عاقبت به مشکلات فراتر از امروز گرفتار خواهیم شد که آن وضعیت جبران ناپذیر خواهد بود.

بدون شک که نفوذ فرهنگ بیگانه سبب منحرف شدن کتله بزرگ از جامعه اسلامی شده است دشمنان دین اسلام در کمین نشسته اند و اهداف شوم شان را از راه های مختلف پیگیری میکنند.

رسالت عموم مسلمانان است مخصوصاً علمای دین، مبلغین اسلام، قلم بدستان و آنعده اشخاصیکه وسیله ارتباط جمعی رسانه ها را در اختیار دارند. تا در بلند بردن سطح آگاهی دینی فعالیت نمایند تا مردم بتواند با روش زنده گی اسلامی و عقلانی همه ی معضلات چون فقر، فساد، اعتیاد، و نظایر اینرا از بین ببرد و نیز دست مداخلات غیر مسلمان را بطور کامل قطع نماید. تا دیگر نتوانند با استفاده از قشر نا آگاه جامعه مانند، وارد کنندگان مواد الکولی، صدور مواد مخدر، ترویج کنندگان بی حجابی و… ایجاد نا امنی کنند و وحشت را ببار آورند. امیدواریم مردم مسلمان ما تمام امورات خویش را مطابق دساتیر دین مقدس اسلام عیار نمایند و نگذارند دشمنان دین و وطن از این بیشتر سبب اذیت و آزار ما شوند.

محب علی راسخ

 

Comments are closed.