وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

نشست ویژه‌ی ادبی به پاس حضور دکتر بسم الله شریفی در شیراز برگزار شد

نشست ویژه‌ی ادبی به پاس حضور دکتر بسم الله شریفی در شیراز برگزار شد

نشست ویژه‌ی ادبی به پاس حضور دکتر بسم الله شریفی در شیراز

به گزارش عقاب‌نیوز، نشست ویژه‌ی ادبی انجمن شعر پویان و اعضای بنیاد جهانی سخن گستران سبزمنش به پاس حضور دکتر بسم‌الله‌شریفی(مؤسس و دبیرکل بنیاد جهانی سبزمنش) در شیراز، برگزار شد.

نشست ویژه‌ی ادبی به پاس حضور دکتر بسم الله شریفی در شیراز
نشست ویژه‌ی ادبی به پاس حضور دکتر بسم الله شریفی در شیراز

برنامه نشست ادبی انجمن شعر پویان و بنیاد جهانی سخن گستران سبزمنش روز یک‌شنبه ۲۱ آبان/ عقرب ۱۴۰۲ ساعت ۱۶ عصر در محل سالن اندیشگاه مرکز اسناد ملی شیراز با حضور جمعی از شاعران فرهیخته ایرانی و افغانستانی در فضای مملو از صمیمیت و امید برگزار گردید.
این مراسم که با حضور دکتر بسم الله شریفی(شاعر، نویسنده، روزنامه‌نگار، مؤسس و دبیرکل اجرایی بنیاد جهانی سبزمنش) از کشور افغانستان برگزار گردیده بود،
ماه منیر خلف‌زاده مجری و از اعضای انجمن شعر پویان، ضمن خوش آمدگویی به میهمانان با دعوت از شاعران حاضر در جلسه جهت شعرخوانی، برنامه را آغاز کرد…

دکتر بسم الله شریفی، ضمن ابراز خورسندی از حضور در جمع شاعران خطه‌ی ادب پرور شیراز و سپاسگزاری از مسوولان انجمن ادبی شعر پویان(آقای شهریاری و بانو اسفندیاری) و اعضای فعال بنیاد جهانی سبزمنش در شیراز، به بیان دیدگاه‌ها و اهداف بنیاد جهانی سبزمنش پرداخت و انسجام همه فارسی زبانان جهان و همگرایی فارسی زبانان را با گویشوران سایر زبان‌ها از اهداف کلیدی بنیاد جهانی سبزمنش توصیف نمود.
آقای دکتر شریفی، افزود: امروز یکی از روزهای خاص بود که در ذهن من همیشه مجسم می‌ماند، ما حدود دو سال است که به ایران آمدیم و شعرهایی که امروز شنیدم شاید تا به حال در ایران نشنیده باشم.
او همچنان از سال تأسیس سبزمنش (اواخر سال ۱۳۹۴ در استان بغلان/ افغانستان) یادآوری نمود و سال ۱۳۹۹ بحث جهانی شدن بنیاد سبزمنش و چگونگی شکل‌دهی بنیاد جهانی سبزمنش را همراه با فعالیت‌های سایت سبزمنش و هفته‌نامه سبزمنش توضیح داد و گفت: امروز فعالیت های بنياد جهانی سبزمنش خدا را شکر در ۲۸ کشور دنیا ادامه دارد…
دبیرکل بنیاد جهانی سبزمنش، وعده نشر ویژه نامه‌ای سفر و نشست ادبی شیراز را به حاضرین داد و افزود: شعرهایی که دراین جمع خوانده شد، در یک ویژه‌نامه، نشر و در اختیار همه کشورهای عضو بنیاد جهانی سبزمنش قرار خواهد گرفت.
بسم الله شریفی افزود: تدوین، چاپ و نشر دایره المعارف فارسی زبانان جهان از جمله فعالیت‌های دیگر بنیاد جهانی سبزمنش می‌باشد که به عنوان یک اثر ماندگار تاریخی زیر تدوین قرار دارد.
دکتر شریفی از برگزاری(جشنواره جهانی شعر سبزمنش) خبر داد و افزود: این جشنواره هر ساله با حضور شاعرانی از کشورهای مختلف جهان برگزار خواهد شد.
در ادامه برنامه، محمد حسین شهریاری دبیر انجمن”شعر پویان”ضمن خوش آمدگویی به حاضرین و میهمانان، از اهداف انجمن شعر پویان گفت و افزود: هدف از تشکیل این انجمن شناخت استعدادهای ادبی‌ست که ما بتوانیم با پرورش این استعدادها زمینه را برای رشد افراد مهیا کنیم، وی همچنین از همکاری انجمن شعر پویان و بنیادجهانی سخن‌گستران سبزمنش استقبال کرد.
در این جلسه‌ی با شکوه که با لبخند و شعرخوانی همراه بود، شاعران زیر در کنار خوانش اشعار شان، حضور دکتر بسم الله شریفی را به شهر شیراز گرامی دانسته و از عضویت شان به بنیاد جهانی سبزمنش، اطمینان دادند:
۱- فرامرز زارع
۲- هادی قره گزلو
۳- علی معصومی‌زاده
۴-‌ معصومه تشکر
۵- شهدخت روستایی فارسی
۶-رها اسفندیاری
۷-اعظم قلندری
۸-فتحیه قناعت پیشه
۹-هما ایران پور
۱۰- فرهاد خورسندی فرد
۱۱-امین بازیار شورابی
۱۲-مریم‌پورصفری
۱۳-مجید حیدری
۱۴-علیرضا نگهداری قلاتی
۱۵-سوسن برزویی
۱۶-شهره روشن
۱۷-عبدالقیوم طاهری
۱۸-امیر بهجت نیا
۱۹-ژیلا نظری
۲۰-آرزو جمالی
۲۱- بهبود غلامیان
۲۲-مجید شهرزاد
۲۳-ثریا قنبری
۲۴- راضیه عسکری
۲۵- فاطمه امیری کهنوج
۲۶-الهام زارع
۲۷-آقای جهانیان
۲۸-آقای عابدینی
۲۹-فرشته ارزانی
۳۰- زهرا نصر
۳۱- تقی جهان بخشی
۳۲-ایوب بخشی
۳۳-فاطمه چهابکاری…

۱۴۰۲/۸/۲۱
شیراز
گزارش از: ماه منیر خلف زاده

Comments are closed.