وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

افزایش مبتلایان به بیماری‌های ساری و فصلی در کشور

افزایش مبتلایان به بیماری‌های ساری و فصلی در کشور

پزشکان می‌گویند که شمار مبتلایان به بیماری‌های ساری و فصلی در هفته‌های پسین در کشور افزایش یافته است.
از دید پزشکان، گرم‌تر شدن هوا و رعایت نکردن بهداشت فردی از علت‌های افزایش بیماری‌های فصلی است که بیشتر افراد به بیماری‌هایی مثل کولرا، زکام، ملاریا، سرخکان و محرقه مبتلا شده اند.

عبدالرحمان جواد، پزشک، در این باره گفته است: «در این فصل تابستان واقعات اسهالات زیاد می‌باشد. رورانه در حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ مریض به شفاخانه میایند و هر داکتر در حدود ۵۰ تا ۶۰ مریض را می‌بیند.»

محمد نعیم اکبری، ترینر متخصص امراض انتانی، به طلوع‌نیوز می‌گوید: «در این اواخر امراض مختلف زیاد شده که مربوط فصل سال می‌شود؛ مثلن ملاریا، اسهالات و محرقه می‌باشد.»

از سویی هم، پزشکان توصیه می‌کنند که مردم باید بهداشت فردی را در این روزها بیشتر مدنظر بگیرند.

عالیه، پزشک، می‌گوید: «از آب‌های ایستاده، آب‌های که غیرصحی باشد، استفاده نکنند و ترکاری را با آب شسته و پنج دقیقه به آب نمک تر کنند.»

بیشتر بیمارانی که برای درمان به شفاخانه صحت طفل اندراگاندی مراجعه کرده اند، کودکان استند. بیشتر این بیماران به زکام مبتلا شده اند.

زحل، مادر کودک بیمار، گفت: «چند روز می‌شود سینه‌اش را گرفته، ریزش و زکام است.»

گل مهره، مادر یکی دیگر از کودکان در صحت طفل، می‌گوید: «طفل من دو ساله است، گلو درد بود، معده درد بود، آوردمش پیش داکتر که برایش نسخه بیگیرم و دوا بیگیرم.»
این در حالی‌ست که در یک ماه پسین هوای کشور به ویژه در پایتخت گرم‌تر شده است که یکی از علت‌های افزایش بیماری‌ها به شمار می‌رود.

Comments are closed.