وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

احتمال وقوع جنگی دیگر علیه غزه چقدر است؟!/// ناصر ناصر

 

احتمال وقوع جنگی دیگر علیه غزه چقدر است؟!ناصر ناصر آمادگی کامل مقاومت در غزه برای رویارویی نظامی با رژیم صهیونیستی جهت دفاع از عزت و کرامت ملت فلسطین مانع از ورود آن به نبردی دیگر خواهد شد و “اسرائیل” همچنان به دنبال باج‌خواهی است و از طرف‌های بین‌المللی و محلی نیز برای این منظور بهره می‌گیرد و در شرایط فعلی به دنبال تشدید تنش و جنگی دوباره نیست، چرا که چنین جنگی به نفع آن نیست و خسارت و ویرانی زیادی را برایش به بار می‌آورد.

 

بر اساس 4 عامل می‌توان گفت که رژیم اشغالگر صهیونیستی به دنبال ماجراجویی و حمله مجدد به غزه نیست، البته منظور جنگی است که بیش از 3 الی 5 روز به طول بینجامد، اما درگیری‌های محدود و مقطعی تا حدودی محتمل است، چرا که چنین درگیری‌هایی احیانا بخشی از عملیات مذاکره بین دو طرف است. این 4 عامل عبارتند از: ترکیب دولت جدید رژیم صهیونیستی، افکار عمومی بین‌المللی، استراتژی واضح در قبال غزه و مسئله فلسطین و قدرت و توانمندی مقاومت.

 

در مورد عامل نخست یعنی ترکیب دولت جدید رژیم صهیونیستی باید گفت که از یک طرف این دولت متکی به رای حزب عربی رعام است که مطلقا در چنین شرایطی با جنگ علیه غزه موافقت نخواهد کرد، اما حزب میرتس تنها از درگیری‌های موقت دو یا سه روزه حمایت می‌کند، حزب کار هم وضعیتی مشابه میرتس دارد و احتمال حمایت لیکود و حریدی‌ها از چنین اقدامی به سبب نیت آنان برای ساقط کردن دولت جدید در اولین فرصت ممکن جای شک و تردید است.

 

دومین عامل که همان افکار عمومی بین‌المللی است و در جنگ 11 روزه اخیر بیشترین تاثیر را در فشارهای آمریکا بر رژیم صهیونیستی جهت توقف جنگ داشت، احتمالا این بار بسیار بیشتر هم باشد، چرا که وقوع جنگ این بار به سبب یک مسئله کاملا انسانی و اخلاقی خواهد بود، یعنی لغو محاصره غزه و ورود مواد و مصالح لازم به این باریکه.

 

از طرفی هم، دولت جدید رژیم صهیونیستی تا این لحظه استراتژی روشن و واضحی را در قبال غزه و مسئله فلسطین در پیش نگرفته است، مسئله‌ای که ارکان اساسی این دولت یعنی یائیر لاپید و چپ‌گراها را در معرض انتقادات گسترده قرار داده است و این دولت برای اتخاذ استراتژی مناسب در قبال غزه و تبیین سیاست‌های خود به زمان و آرامش بیشتری نیاز دارد.

 

اما در رابطه با قدرت و توانمندی مقاومت هم که در نبرد شمشیر قدس گوشه‌ای از آن را دیدیم و به عاملی بازدارنده در برابر هرگونه حماقت و ماجراجویی دشمن صهیونیستی علیه غزه تبدیل شد، اکثر کارشناسان معتقدند که گردان‌های قسام به ویژه در زمینه قدرت موشکی، عملکردی بی‌نظیر و درخشان داشت.

 

پس باج‌خواهی و تهدید برای چیست؟

 

این ذات و ماهیت همیشگی رژیم صهیونیستی است که تا آخرین لحظات مقاومت را به ویژه در زمینه مبادله اسرا تحت فشار قرار می‌دهد تا بتواند امتیازاتی از آن بگیرد، علاوه بر اینکه اینگونه اقدامات، تلاشی در راستای زیر سوال بردن پیروزی بزرگ مقاومت در نبرد شمشیر قدس است که البته فرماندهان مقاومت چنین معادلاتی را به خوبی درک می‌کنند.

Comments are closed.