وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

26 دلو؛ روز نجات ملی و روز عبرت برای تمام متجاوزین است! / بسم الله شریفی

مبرهن است که 26 دلو، مصادف است با سالروز خروج ذلت بار قشون سرخ نیروهاى شوروى سابق از افغانستان.
در چنین روزی سربازان شوروی سابق که در ششم جدی سال ‪۱۳۵۸هجری شمسی خاک کشور مارا را مورد تجاوز قرار داده بودند، سر انجام از اثر جهاد و پایمردی مردم مسلمان افغانستان در ‪ ۲۶دلو سال ‪ ۱۳۶۷خورشیدی از کشور با سر افگندگی اخراج شدند و با روسیاهی کامل، کشور عزت آفرین مارا ترک نمودند.
تجاوز قشون سرخ به کشور هر چند برای مردم حادثه‌ای دردناک و ناخوشایند بود و بیش از یک میلیون شهروند افغانستان کشته، هزاران تن معیوب و میلیونها تن مجبور به مهاجرت شدند؛ اما توانست اتحاد و برادری را در میان تمام اقوام و گروه های مردمی رقم بزند.
با هجوم گسترده سربازان شوروی به خاک مقدس افغانستان، مقاومت‌های مردمی در دفاع از اعتقادات دینی، آزادی، تمامیت ارضی و… بسیار پر شور بود و مجاهدین با عزم راسخ خود توانستند، عظمت سیاسی، اقتصادی و نظامی شوروی را به چالش بکشند.
اخراج قشون سرخ شوروی از کشور، نشان داد که اگر مردم بخواهند، تسلط بیگانگان را نپذیرند و در برابر یورش آنان به دفاع برخیزند، حتما به پیروزی دست می یابند.
ما در حالیکه این روز (26 دلو) را، گرامی داشته و روز نجات ملی از دست دژخیمان روزگار میدانیم، از عموم مردم با دیانت افغانستان تمنی داریم تا ارزش این روز و سایر روزهای دینی و ملی را دانسته و بخاطر گرامی‌داشت ارواح شهدای راه آزادی و انقلاب اسلامی افغانستان و برای آزادی کامل این سرزمین از چنگال دشمنان داخلی و خارجی، اتفاق و وحدت را در نظر گیرند و روحیه ای دشمن ستیزی را در میان خود بیشتر از پیش تقویت بخشند.
یادبود و گرامی‌داشت از این روز، از یکطرف درس عبرت برای تمام متجاوزین و غارت گران اموال و دارای مردم است، از سوی دیگر نشان‌دهنده‌ی روحیه‌ی وحدت آفرینی و دشمن ستیزی مردم افغانستان را در سطح دنیا به نمایش می‌گذارد.
آنچه قابل یادآوری است اینست که:
مردم ما همواره قربانی دادند/ میدهند و رشادت می آفرینند، اما‌؛ یک مشت مردم اجیر، مزدور و معامله گر در طول تاریخ از شجاعت و قهرمانی های مردم دلیر افغانستان، سوء‌ استفاده نموده، بخاطر منافع باداران شان به دُهل دشمنان افغانستان رقصیده است و می‌رقصند.
صدا و قربانی مردم افغانستان همواره‌، صدای حق و عدالت‌خواهی بوده و در این مسیر از خون خویش مایه گذاشته اند.
امیدواریم به برکت خون شهداء، از ظلم و شقاوت استکبار و استعمار نوین برای همیشه نجات یابیم و درفش استقلال و حکومت(تدینی و تمدنی) را ان‌شاءالله به اهتزار در آوریم.
با درود به ارواح شهدای برحق کشور
ارادتمند شما
بسم الله شریفی

Comments are closed.