وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

اوضاع ناگوار 37 بانوی اسیر فلسطینی در زندان رژیم صهیونیستی

مرکز مطالعات اسرای فلسطین در گزارشی اعلام کرد که 37 بانوی اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در وضعیتی بسیار سخت و ناگوار به سر می‌برند و از هرگونه امکانات و حقوق ابتدایی خود در زندان محروم هستند.
به گزارش خبرگزاری عقاب به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این مرکز افزود که رژیم صهیونیستی از سال 1967 تا به امروز حدود 16000 بانوی فلسطینی را به اسارت گرفته و از آغاز انتفاضه الاقصی در سپتامبر 2000 تاکنون 2500 زن و دختر فلسطینی اسیر شدند که 37 نفر از آنان هنوز هم در بدترین وضعیت ممکن در بند اسارت هستند.
ریاض اشقر مدیر مرکز مطالعات اسرای فلسطین اظهار داشت که رژیم صهیونیستی به طور مداوم بانوان فلسطینی را هدف قرار می دهد و یک ماه نیست که بین 10 تا 15 زن و دختر فلسطینی به ویژه در شهر قدس برای ساعات یا روزهایی به دست نظامیان اسرائیلی بازداشت نشوند.
اشقر اشاره کرد که بانوان اسیر فلسطینی بعضا برای هفته ها مورد تحقیق و بازجویی قرار می گیرند و احکام سنگین و ظالمانه ای در حق آنان صادر می شود.
وی تصریح کرد که 6 نفر از بانوان اسیر فلسطینی به سبب سیاست اهمال پزشکی سازمان زندان های رژیم صهیونیستی از وضعیت سلامت بسیار ناگواری برخوردارند.
ریاض اشقر فاش کرد که بانوان اسیر فلسطینی همواره مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار می گیرند و از ابتدایی ترین حقوق خود در زندان های رژیم صهیونیستی محروم هستند و این رژیم حتی آن ها را از تماس و ملاقات با خانواده هایشان نیز محروم می کند.
مرکز مطالعات اسرای فلسطین خواستار مداخله فوری تمامی نهادهای بین المللی به ویژه موسسات فعال در زمینه حقوق زنان برای نجات جان بانوان اسیر فلسطینی و توقف تجاوزات دشمن صهیونیستی در حق آنان شد.

Comments are closed.