وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

واشنگتن‌پست: ترامپ در ۴ سال بیش از ۳۰ هزار دروغ گفت

نشریه‌ امریکایی “واشنگتن‌پست” طی گزارشی نوشته‌است که دونالد ترامپ در طول دوره‌ ریاست جمهوری خود، در رابطه با مسایل مختلفی چون بهبود اقتصاد این کشور، تقلب انتخاباتی جو بایدن و کاهش مالیات به مردم و جوامع بین‌المللی، بیش از ۳۰ هزار دروغ گفته‌است.
واشنگتن‌پست افزود: در میان دروغ‌هایی که بارها از سوی ترامپ شنیده شد، افزایش قدرت اقتصادی امریکا در دوران حضور او در کاخ سفید است که شاخص‌های منتشرشده نشان می‌دهد که این ادعای ترامپ کاملا اشتباه بوده است.

به نوشته این روزنامه، در تاریخ امریکا، رؤسای‌ جمهوری همچون «دوایت آیزنهاور» (۱۹۵۳-۱۹۶۱)، «لیندون جانسون» (۱۹۶۹-۱۹۶۳) و «بیل کلینتون» (۲۰۰۱-۱۹۹۳) را می‌توان عامل ایجاد اقتصادی قوی در دوران معاصر این کشور دانست.

واشنگتن‌پست در ادامه بررسی دروغ‌گویی‌های ترامپ در دوره ریاست‌ جمهوری وی نوشت: شاخص دروغ‌گویی‌های ترامپ در ماه اکتوبر و زمان نزدیک‌شدن به برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ سیر صعودی گرفت. وی آنچنان به سخنان بی‌اساس تقلب و تخلف انتخاباتی ادامه داد تا شورش ۶ جنوری ۲۰۲۱ (۱۷ جدی) و حمله به کنگره روی داد.

این نشریه امریکایی با رصد سخنان رییس‌ جمهوری پیشین امریکا افزود: ترامپ حتی در آخرین دقایق از دروغ‌گفتن دست برنداشت و پیش از عزیمت به فلوریدا، در پایگاه هوایی «اندروز» در نطقی مدعی شد که امریکا در دوران وی شاهد کاهش زیاد مالیات بوده‌است که این یک دروغ دیگر است؛ چرا که در زمان ریاست‌ جمهوری «رونالد ریگان» (۱۹۸۹-۱۹۸۱) امریکا شاهد بیشترین میزان کاهش مالیات‌ بود که با توجه به تولید ناخالص داخلی در آن زمان، این کاهش مالیات حدود ۲.۹ درصد بود؛ در حالی که ترامپ تنها توانسته‌بود یک درصد مالیات‌ها را در امریکا کاهش دهد.

مراسم تحلیف جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس‌ جمهوری امریکا چهارشنبه شب برگزار شد، در حالی که دونالد ترامپ با ترک واشنگتن و رفتن به فلوریدا سومین رئیس‌جمهوری تاریخ امریکا بود که در این مراسم شرکت نکرد.

مراسم تحلیف دیشب تحت شدیدترین تدابیر امنیتی و ممنوعیت حضور مردم عادی به عمل آمد، اطراف کاخ سفید و ساختمان کنگره با حصارها تحت حفاظت شدید قرار گرفته بود.
مشخص نیست این وضعیت امنیتی برای پایتخت امریکا تا چه زمانی ادامه داشته باشد.

لازم به ذکر است که همه‌ این سخنان و جنجال‌های انتقال قدرت در امریکا در حالی بیان می‌شود که انتخاب جو بایدن رییس جمهوری جدید امریکا نیز در سایه‌ گمانه‌زنی‌ها و اتهامات تقلب در شمارش آرا صورت گرفته است.
آوا

Comments are closed.