وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

ملل متحد: تحریم‌های که مبارزه با کووید‌۱۹ را خدشه دار می‌کند برداشته شوند!

ژانگ جون سفیر چین در ملل متحد گفته تحریم‌های وضع شده بر برخی از کشورها مخالف منشور ملل متحد بوده و با جلوگیری از مصون بودن مردم در کشور‌های تحت تحریم، از دید او نقض حقوق بشری پنداشته می‌شود.
در اعلامیه‌ای مشترک ۲۶ کشور آمده که همبستگی جهانی و همکاری بین‌المللی قوی‌ترین سلاح در مبارزه علیه بیماری کووید نزده.
این ۲۶ کشور از جمله ایران، روسیه، سوریه با تحریمات چندین گانه ایالات متحده، اتحادیۀ اروپا و کشورهای غربی مواجه اند.
در اعلامیه آمده که انتونیو گوترش سرمنشی ملل متحد و میشل بچلت مسئول کمیشنری عالی حقوق بشر این سازمان خواهان از میان برداشته شدن تحریماتی شده اند که توانایی کشورها در مبارزه علیه کرونا را خدشه دار می‌کند.
در یک اقدام جداگانه صندوق وجهی بین‌المللی یا )آی‌ام اف9 یک بستۀ جدید کمک اضطراری را تصویب کرد که هدف آن کمک به کشورهای فقیر در پرداخت قرضه‌های شان و برخورد با تأثیرات همه‌گیری کروناست.
این کمک به ۲۸ فقیرترین کشور جهان صورت می‌گیرد. یک اقدام مشابه در ماه اپریل نیز اتخاذ شده بود.
افغانستان و تاجیکستان کشورهای آسیایی اند که از این کمک‌های ده‌ها میلیون دالری بهره مند خواهند شد و کشورهای دیگر بیشتر در قارۀ افریقا اند. این همه در حالی است که موج دوم کرونا در اروپا منتج به اتخاذ اقدامات جدید و وضع محدودیت‌های جدید شده است. اروپا که ۲۳۵ هزار مرگ ناشی از کرونا را ثبت کرده، حال شمار مبتلایان آن به حدود شش میلیون تن می‌رسد. به اساس گزارش مرکز خبر رادیو آزادی، در کل ۳۵ میلیون تن در جهان به کرونا مبتلا شده اند. سازمان صحی جهان می‌گوید این رقم خیلی کمتر از رقم اصلی است که می‌تواند بیش از ۷۰۰ میلیون تن باشد. میشل راین رئیس بخش حالات اضطرار سازمان صحی جهان دیروز گفت برآورد فعلی‌شان نشان می‌دهد که حدود ده درصد نفوس جهان شاید به کرونا مبتلا شده باشند.

Comments are closed.