وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

گفتگوی غنی با ماکرون در مورد روند صلح افغانستان

گفتگوی غنی با ماکرون در مورد روند صلح افغانستان
اشرف غنی رئیس جمهور در یک گفتگوی تلفنی با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در مورد روند صلح افغانستان و رهایی بقیه زندانیان طالبان گفتگو کردند. فرانسه پیش از این مخالفت خود را با آزادی برخی از زندانیان طالبان اعلام کرده بود.

خبرگزاری صدای افغان(آوا)-کابل: ارگ اعلام کرده است که اشرف غنی رئیس جمهور روز گذشته با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه به صورت تلفنی گفتگو کرده است.

در این گفتگوی تلفنی روسای جمهور دو کشور در مورد گسترش همکاری ها، پروسه صلح و ادامه کمک های فرانسه به افغانستان، بحث و تبادل نظر نمودند.

رئیس جمهور فرانسه بر ادامه حمایت های کشورش از افغانستان به ویژه در زمینه صلح و عمران اطمینان داد و از فعالیت شفاخانه طفل و مادر در کابل، تلاش های حکومت افغانستان در امر مبارزه با ویروس کرونا و همکاری فرانسه در زمینه باستان شناسی، یادآوری کرد.

در این صحبت تیلفونی هر دو جانب روی پروسه رهایی زندانیان طالبان و اسیران دولت افغانستان نزد طالبان، نیز صحبت کردند.

این گفتگو در حالی انجام می شود که فرانسه پیش از این با رهایی تعدادی از زندانیان طالبان در قتل اتباع فرانسوی دست دارند، مخالفت کرده است.

وزارت امورخارجه فرانسه حدود دو هفته قبل در بیانیه‌ای اعلام کرد پاریس از روند آزادی چندین تروریست که به قتل شهروندان فرانسوی در افغانستان محکوم شده‌اند، نگران است.

فرانسه تاکید کرد قاطعانه با آزادی افراد محکوم به جنایات علیه اتباع فرانسوی به ویژه سربازان و کارگران گروه‌های بشردوستانه مخالف است.

این در حالی است که دولت افغانستان موافقت کرده تا به عنوان بخشی از آغاز مذاکرات با نیروهای طالبان ۴۰۰ نفر از زندانیان این گروه را آزاد کند.

براساس این گزارش، در حال حاضر ۳۲۰ تن از این زندانیان در زندان باقی مانده‌اند که بزودی آن‌ها نیز آزاد خواهند شد.

Comments are closed.