وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

رئیس اطلاعات سپاه: طرح ترور قاسم سلیمانی خنثی شد

حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران ایران، می‌گوید “طرح ترور” قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه در استان کرمان خنثی شده است. به گفته حسین طائب این طرح قرار بوده در “روزهای تاسوعا و عاشورا” انجام شود اما در نهایت به گفته او طرح شکست خورده و “اعضای تیم ترور” دستگیر شده‌اند.

از “طرح ترور قاسم سلیمانی” چه می‌دانیم؟
آنطور که رئیس سازمان اطلاعات سپاه گفته، یک “تیم تروریستی” در ایام فاطمیه وارد ایران شده‌اند و در نزدیکی یک حسینیه در شهری در استان کرمان، که ظاهرا متعلق به پدر قاسم سلیمانی بوده محلی را خریده‌اند. از نظر زمانی ایام فاطمیه، بین روزهای ۳۰ دی تا ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ بوده و احتمالا اشاره آقای طائب به سال گذشته است.

به گفته رئیس اطلاعات سپاه، این “تیم ترور” قصد داشته‌اند تونلی به زیر این حسینیه حفر کنند و در آن “۳۵۰ تا ۵۰۰ کیلو مواد منفجره” کار بگذارند تا زمانی که قاسم سلیمانی در تاسوعا و عاشورا (۱۸ و ۱۹ شهریور ۱۳۹۸)، ظاهرا طبق روال معمول، به این حسینیه می‌رود آن را منفجر کنند.

“حسینیه” کجا قرار دارد؟
رئیس اطلاعات سپاه، اشاره‌ای به محل دقیق “حسینیه پدر قاسم سلیمانی” نکرده است. با این حال قاسم سلیمانی، زاده شهرستان رابر در استان کرمان است و حدود دوسال پیش، گزارش‌هایی از درگذشت پدر قاسم سلمانی در همین شهر منتشر شد.

اطلاعات سپاه چه کسانی را مسئول این “طرح ترور” می‌داند؟
رئیس اطلاعات سپاه که در مجمع عالی فرماندهان سپاه این خبر را اعلام کرده “سرویس‌های امنیتی عبری-عربی” را مسئول این “طرح ترور” معرفی کرده است. منظور از “عبری” در سخنان او اسرائیل است. آقای طائب گفته این گروه “سه نفر” بوده‌اند و “چند سال” برای این طرح برنامه ریزی کرده بودند که در نهایت قبل از تاسوعا و عاشورا دستگیر شده‌اند.

آقای طائب توضیحی درباره چگونگی “دستگیری این گروه” نداده اما گفته سپاه اعضای این تیم را حتی زمانی که برای به گفته او آموزش به کشورهای همسایه رفتند، “تحت نظر” داشته است.

قاسم سلیمانی کیست؟
قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران ایران است. او سال‌هاست این مسئولیت را دارد. اما نامش بیشتر از زمان حضور نظامی ایران در عراق و سوریه و درگیری نیروهای تحت حمایت ایران در نبرد با داعش و مخالفان حکومت بشار اسد در سوریه وارد رسانه‌ها شد. در سال‌های اخیر تصویرهای او در جمع نیروهای عراقی یا سوری بارها در رسانه‌ها منتشر شده است. بعضی از رسانه‌ها و چهره‌های نزدیک به حکومت ایران، تلاش کردند چهره او را تبدیل به نماد اقتدار نظامی ایران در منطقه کنند. بی بی سی

Comments are closed.