وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

اتحادیه عرب تصمیم استرالیا درباره قدس را محکوم کرد

اتحادیه عرب تصمیم استرالیا برای به رسمیت شناختن قدس غربی به عنوان پایتخت اسرائیل را نقض خطرناک قوانین بین المللی مربوط به شهر اشغالی قدس و  قطعنامه های سازمان ملل و شورای امنیت در این زمینه و نیز تجاوز به حقوق ملت فلسطین دانست.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سعید ابو علی معاون دبیر کل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی عربی امروز شنبه با صدور بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که این تصمیم جانبداری آشکار از مواضع و سیاست های رژیم صهیونیستی و تشویق آن به تکرار اقدامات و تجاوزات بی وقفه و روزافزون خود علیه ملت فلسطین؛ به ویژه در دوره اخیر است.
وی افزود: تصمیم استرالیا همچنین بی توجهی به قوانین و نهادهای مشروع بین المللی و نیز اراده جامعه بین المللی برای نابودی هر گونه فرصتی برای تحقق صلح بر اساس راهکار تشکیل دو کشور است.
ابو علی همچنین اظهار داشت که این تصمیم به دور از احساس مسئولیت و جانبدارانه، به حقوق و احساسات و مقدسات عرب ها؛ اعم از مسیحیان و مسلمانان و نیز تمامی مسلمانان در شرق و غرب جهان ضربه می زند و اتحادیه عرب این تصمیم را که می تواند بر کل روابط جهان عرب با استرالیا ضربه بزند، پیگیری خواهد کرد.
وی در پایان خاطر نشان کرده است که اتحادیه عرب در مصوبه های مختلف نسبت به سرانجام هر گونه تصمیمی؛ چه از سوی استرالیا و چه کشورهای دیگر در زمینه به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و تاثیر آن بر روند صلح و روابط با کشورهای عربی هشدار داده بود.
-960401936

Comments are closed.