وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

غنی: افغانستان برنده جنگ و سیاست در منطقه خواهد شد

رییس جمهور غنی امروز در مراسم فراغت افسران ارتش گفت هیچ دشمن افغانستان به اهداف شوم شان دست نخواهند یافت و افغانستان در میدان جنگ و سیاست در منطقه برنده خواهد شد.
روز ۷ حوت، بیش از پنج صد افسر ارتش در دانشگاه نظامی مارشال فهیم از رشته های مختلف فراغت حاصل کردند و رییس جمهور غنی خطاب به آنها اظهار کرد که بدون ایستادگی نیروهای امنیتی میدان های سیاست به سود افغانستان نخواهد چرخید.
آقای غنی در این مراسم گفت: (کسانی که دشمنان افغانستان هستند برایشان میگویم که چشمان تان کور باد و دست تان کوتاه و هیچ گاهی به هدف های شان به افغانستان دست نخواهند یافت و بدون قربانی نیروهای امنیتی میدان های سیاست را نمی توانیم ببریم.)
وی همچنان نوید داد که به زودی تمامی ولایات کشورشاهد اقدامات بزرگ خواهد بود و به هیچ کسی اجازه نخواهد داد تا از نیروهای امنیتی کشور به گونه غیر مشروع استفاده کند.
آقای غنی در مورد این اقدامات اذعان داشت: “بیش از هفت میلیارد دالر که در پروژه تاپی هزینه میشود کمک کدام کشور نیست از پول افغانستان است و سی و چهار ولایت کشور شاهد اقدامات بزرگ خواهد بود.” طارق شاه بهرامی، وزیر دفاع ملی از عدم وابستگی ارتش کشور به جریان های سیاسی اطمینان داد.
آقای بهرامی گفت: “ما در شرایط دشوار قرار داریم و تاریخ افغانستان از کارنامه های نیروهای امنیتی به ویژه ارتش قضاوت خواهد کرد و نیروهای ارتش میخواهم تا در کار مبارزه با هراس افگنی بیشتر تلاش نمایند.” هر چند برداشت ها بر این بود که پس از انتقال مسوولیت های امنیتی به نیروهای امنیتی کشور، این نیروها توانایی تامین امنیت و ایستاده گی در برابر گروه های هراس افگن را نخواهند داشت، اما به باور وزیر دفاع کشور این نیروها به هراس افگان اجازه نداده اند تا حتی یک ولایت را در تصرف دوامدار شان داشته باشند.
314

Comments are closed.