وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

ورزش الفبای قانون سعادت

20180108_160701
ماستر فریدون محمدی در سال ۱۳۵۶ در یک فامیل روشنفکر و تحصیل کرده و ورزش دوست در ولایت کابل چشم به جهان گشوده است و درجه تحصیل آن بکلوریا می باشد. وی در سال 1367 نظر به شوق و علاقه که به ورزش داشت ورزش را به شکل مسلکی آغاز کرد آقای محمدی در رشته های تکواندو، بوکس، موتای، جودو، کیک بوکس، کماندو آشنایی کاملی دارد و در تمام رشته های ورزشی از تمرینات مسلکی خوب و کامل برخوردار است. آقای فریدون محمدی ترینر تیم ملی کیک بوکسینگ و سکرتر جنرال سبک موتای و هم چنان معاون فنی فدراسیون ورزش های رزمی افغانستان و رییس سبک کی یوان کیک بوکسینگ نماینده دها سازمان و فدراسیون های جهانی و بین المللی در افغانستان می باشد وی ماستر سپورتی خود را در رشته های ورزش رزمی از کشورهای انگلیس، آذربیجان بدست آورده است.
خبرنگار ورزشی ما جهت معرفی بیشتر این ورزشکار مصاحبه را آماده ساخته است که تقدیم علاقمندان عزیز می گردد.
در نخست آقای محمدی درباره دست آوردهای ورزشی خود چنین یادآوری نمود : دیپلوم مربی گری به درجه یک از سازمان بین المللی کیک بوکسینگ و هم چنان اسناد داوری درجه اول بین المللی از ورزش های رزمی و دارنده کمربند دانه هشت از سازمان بین المللی نیز شامل دست آوردهای من می باشد وی در آدامه افزود در سال 2009 سفر ورزشی به کشور ترکیه داشتم که به حیث داور اشتراک ورزیدم در سال 2010 در مسابقات کشور هندوستان نیز به حیث داور فعالیت داشتم هم چنان در سال 2010 در مسابقات آسیایی در کشور ایران به حیث مربی ایفای وظیفه نمودم. قابل تذکر است در سال 2011 در مسابقات جهانی در کشور اوکراین بهترین داور شناخته شدم دوبار قهرمان جهانی در بخش سلف دیفینس یعنی دفاع شخصی قهرمان وزن خود شناخته شدم در سال 2015 مقام اول را از مسابقات جهانی از کشور آذربیجان کسب کردم. وی در ادامه افزود مدرک دوکتورا ورزش از کمیته ای فدراسیون جهانی ورزش های رزمی نیز شامل دست آوردهای ورزش من می باشد.
آقای محمدی در باره نقش ورزش و تاثیر آن در سلامتی بدن چنین گفت: ورزش خون بیشتر را به مغز می رساند وقتی که آکسیجن خون بیشتر شود رفتار و اخلاق افراد بیشتر می شود ورزش سطح نمک را در مغز پایین می آورد و باعث بهتر شدن خواب می گردد وی در ادامه اشاره نمود اهداف ورزش، تامین سلامتی و بهداشت بدن در برابر بیماری ها خودداری از پذیرش افکار و عقیده مسموم و جلوگیری از مواد مخدر می شود و ورزش کیفیت زنده گی سالم و بانشات برای انسان فراهم می سازد یکی از اهداف اساسی ورزش همین می باشد.
آقای محمدی در باره نقش ورزش در جامعه چنین افزود: ورزش می تواند نقش موثر را در ایجاد صلح و امنیت داشته باشد ورزش به عنوان یک پدیده اجتماعی است که تاثیر به سزای در دوستی و هم دلی و هم بستگی ملت ها و اقوام دارد و هم چنان ورزش پیام آور صلح است به عنوان عناصر مهم که نقش زیادی در نزدیک شدن کشور ها دارد وی اشاره نمود ورزش باعث پیوند منافع کشورها یکدیگر و توسعه روابط همه جانبه در عرصه بین المللی می شود.
آقای محمدی درباره چالش های ورزشکاران چنین اشاره نمود: ورزشکاران ما بسیار به مشکلات اقتصادی مواجه هستند وسایل استندرد ورزش و مکان های مدرن برای تمرینات مسابقات ندارند و نیز بعضی ورزشکاران ما به موانع ها مواجه می شوند شخصن خودم چندین بار از طرف اشخاص ناشناس سوی قصد شدم و نیز جانم در خطر است چون ورزش عشقم است کوشش می کنم از طریق ورزش برای جوانان کشور خدمت کنم پس دولت باید توجه خاصی بالای امنیت ورزشکاران داشته باشد.
وی در اخیر پیام خود را برای جوانان چنین اظهار نمود: دوره جوانی دوره حساس و سرنوشت ساز است و تعیین کنده شخصیت فرد است باید از این دوره طلای استفاده نیک نمود و در پیشرفت و ترقی کشور خود احساس مسوولیت کند جوانان باید دربرابر مشکلات ها صبور باشند.
گزارشگر ننگیالی عثمانی

Comments are closed.