وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

۱۵عقرب؛ ده همین سال‌یاد شهدای بغلان را گرامی میداریم!

به همه گان روشن است که پانزدهم عقرب سال ۱۳۸۶ یادآور فاجعه‌ی المناکی برای مردم افغانستان به ویژه مردم بغلان است. حادثه‌ی غم‌انگیزی که سبب به شهادت رسیدن بیش از ۷۲ تن از مردان، استادان و شاگردان مکاتب، نمایندگان منتخب مردم در مجلس نمایندگان و به ویژه شهید سید مصطفی کاظمی؛ رییس کمسیون وقت اقتصاد ملی پارلمان گردید.
به همین مناسبت، فرارسیدن ده همین سال‌یاد شهادت شهید سید مصطفی کاظمی، شهید محمد عارف ظریف، شهید صاحب‌الرحمان همت، شهید صبغت‌الله ذکی، شهید نازک‌میر سرفراز، شهید انجنیر عبدالمتین و سایر شهدای رویداد المناک بغلان را حضور خانواده‌های معزز شهدا، اعضای محترم شورای ملی و مردم شهیدپرور افغانستان تسلیت می‌گویم. شهید کاظمی به عنوان رییس کمیسیون اقتصاد ملی در مجلس نمایندگان عزم قاطع و تصمیم برگشت‏ناپذیری بخاطر بتاراج نرفتن سرمایه های ملی گرفته بود که با همکاری اعضای مجلس نمایندگان، صاحب‌نظران اقتصادی و کسانی که آینده‌ی کشور و مردم محروم آن نگرانی‏های اصلی‏شان بود در حد امکان نابسامانی‏های کشور را سامان بخشیده و راه‏های حل آن را جست و جو کند که در همین راستا طرح سفر به ولایت‌های مختلف کشور را ریخت. از سویی، (در کربلای بغلان) اطفال، کودکان معصوم و شاگردان مکاتب که برای استقبال از این هیات آمده بودند قربانیان اصلی این حادثه المناک بودند، کودکان و اطفالی که در هیچ سمت و جناحی قرار نداشتند. 
شناخت من با شهید کاظمی بر میگردد به سال های ۱۳۸۴ دورانیکه من دانش آموز صنف دوازدهم بودم، در سه ملاقات که باوی داشتم، شهید کاظمی را شخصیت توانا، دور اندیش و کم نظیر یافتم.  در یکی از ملاقات های که در خانه شخصی اش با وی داشتم، در مورد رفتنم به دفتر (هفته نامه اقتدار ملی) و چشم دیدهایم از آنجا، چیزی های یادآور شدم و یک بخشی از موضوعات داغ آن زمان را با صراحت تمام بیان کردم و منتظر پاسخش ماندم، در حالیکه لبخند بر لبانش جاری بود با خون سردی تمام گفت: ( جوان معزز، میدانم خیلی جدی و خون گرم هستی و باید چنین باشی، اما هنوز سر فلم است، غربی ها و غرب پرستان با برنامه های کلان وارد این کشور شده اند و میخواهند خیلی از داشته های مادی و معنوی این کشور را قلع و قمع نمایند). حرف های زیادی برای گفتن داشت و تا پایان شنیدم.
شهادت کاظمی و شهدای بغلان خیلی دردآور و تاسف بر انگیز است و لحظه ی که خبر حادثه بغلان و شهادت کاظمی را شنیدم برایم فراموش ناشدنیست. از بارگاه لایزال برای تمام شهدای برحق افغانستان بویژه برای شهدای حادثه بغلان جنت برین استدعا دارم و امیدوارم این ملت زجر دیده و عقب گذاشته شده، دیگر شاهد چنین حوادث دلخراش نگردند
با عرض تسلیت
بسم الله شریفی
موسس و رییس
نهاد مردم روشن ضمیر میهن و شبکه سبزمنش
image001

Comments are closed.