وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

آمریکا در تماس مستقیم با کره شمالی است

ایالات متحده آمریکا روز شنبه اعلام کرد با کره شمالی در تماس مستقیم است و سعی می‌کند باب گفتگو را با این کشور باز کند، اما رژیم پیونگ یانگ هیچ علاقه‌ای به مذاکره در باره پایان دادن به برنامه اتمی خود ندارد.
رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به چین فاش کرد که با کره شمالی در تماس مستقیم است تا تنش‌ها با این کشور را آرام کند. او گفت‌:)ما پیام می‌دهیم و منتظر می‌مانیم..آیا حاضر هستید مذاکره کنیم؟ ما خطوط تماس با پیونگ‌یانگ داریم(.
تیلرسون گفت که ۲ تا ۳ خط تماس آمریکایی با پیونگ یانگ وجود دارد. او بدون آنکه از این خطوط آمریکایی تماس نامی ببرد گفت: )ما می‌توانیم با آنها صبحت کنیم(. با این همه وزارت خارجه روز شنبه فاش کرد کره شمالی هیچ علاقه‌ای به ادامه مذاکرات در باره خلع سلاح اتمی ندارد.
هیثر نوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: )با وجود تاکید ما بر عدم پیروی از سیاست تغییر رژیم کره شمالی، وحدت دو کره و یا حرکت نیروها به سمت شمال، مقامات کره شمالی هیچ نشانه‌ای از تصمیم برای مذاکره در باره خلع سلاح اتمی از خود نشان نمی‌دهند( آگاهان سیاسی می‌گویند هدف از مذاکره آگاهی از خواست کره شمالی است. تیلرسون گفت: )ما هنوز به این هدف نرسیده‌ایم. در حال حاضر اوضاع قدری متشنج است. اگر کره شمالی پرتاب موشک‌های خود را متوقف کند به آرام شدن اوضاع کمک می‌کند(.
تیلرسون گفت که به باور او چین هم در بیان موضع خود صراحت بیشتری پیدا کرده و متوجه شده که توان اتمی و موشکی کره شمالی پیشرفت بسیاری پیدا کرده است( من فکر می‌کنم آنها حس می‌کنند که فرصت از دست می‌رود و بهتر است ما تغییر روش بدهیم(.
تیلرسون گفت که آمریکا خواهان براندازی رژیم کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نیست و گفت: )هدف ما خلع سلاح اتمی در کره شمالی است. هدف ما سرنگونی رژیم شما نیست» .تیلرسون گفت: «خلع سلاح اتمی کره شمالی فرایندی تدریجی است و احمقانه است اگر فکر کنیم با نشستن و گفتن آن این امر اتفاق بیافتد(.
U.S. Secretary of State Rex Tillerson (L) meeting with Chinese State Councilor Yang Jiechi (not pictured) at the Great Hall of the People on September 30, 2017 in Beijing, China.

Comments are closed.