وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

پاکستان دیگر قادر به بازی‌های دوگانه در قبال افغانستان نخواهد بود/ سروش

شماری از آگاهان امور سیاسی بر این باورند که با اعلام استراتیژی جدید امریکا برای افغانستان، پاکستان دیگر قادر نخواهد بود به بازی‌های دوگانه خود در قبال پروسه صلح افغانستان و حمایت از تروریستان ادامه دهد.
پس از اعلام استراتیژی جدید امریکا درقبال افغانستان، پاکستان موضع تندی علیه این استراتیژی گرفته است.مقام‌های حکومتی پاکستان، رییس جمهور امریکا را به دروغ پراکنی متهم کرده و استراتیژی امریکا برای افغانستان را ناکام خوانده است.
در همین حال پارلمان پاکستان نیز روز چهارشنبه (۸ سنبله) اتهامات وارده بر پاکستان در این استراتیژی را بی‌اساس خوانده و با تصویب قطعنامه‌ای تاکید کرده که حکومت پاکستان باید اقدامات منطقه‌ای و دیپلماتیک خود را در برابر این استراتیژی آغاز کند.
دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا هفته گذشته هنگام اعلام استراتیژی این کشور برای افغانستان، پاکستان را حامی تروریزم خواند و تاکید کرد که واشنگتن در برابر حضور پناهگاه‌های امن تروریستان در خاک پاکستان ساکت نخواهند نشست.
در همین حال شماری از آگاهان سیاسی در این باره می‌گویند که با اعلام استراتیژی جدید امریکا برای افغانستان، پاکستان وارد یک بحران جدی شده که قادر به ادامه بازی دوگانه در قبال افغانستان و حمایت از تروریسم نخواهد بود.
حاجی محمد عبده، عضو مجلس نمایندگان در مصاحبه با  جمهور گفت، در این استراتیژی از ترفند و شگرد پاکستان پرده برداشته شده و دسیسه‌ها و توطئه‌های پاکستان در قبال مردم افغانستان نیز روشن شده است.
آقای عبده افزود:( پس از این، پاکستان نمی تواند هم حمایت جامعه جهانی را داشته باشد و هم از گروه های تروریستی در افغانستان و منطقه حمایت کند).
به گفته وی، پاکستان در سال‌های گذشته برخورد دوگانه با تروریزم داشته، ظاهرا و شعارا به جامعه جهانی و دولت افغانستان تعهد سپرده که در برابر تروریسم مبارزه خواهد کرد ولی عملا از طالب و دیگر گروه‌های تروریستی حمایت کرده است).
این عضو مجلس نمایندگان تاکید کرد، پس از اعلام استراتیژی امریکا و روشن شدن نقش پاکستان در حمایت از گروه‌های ترویستی، این کشور قادر نخواهد بود که به این بازی دوگانه خویش در قبال مردم افغانستان ادامه دهد.
در همین حال وحید مژده، آگاه مسایل سیاسی نیز گفت، معرفی پاکستان به عنوان حامی تروریسم و برجسته شدن نقش هند در استراتیژی جدید امریکا، کشور پاکستان را در یک بحران بزرگ گرفتار کرده است.
آقای مژده خاطر نشان ساخت که عواقب استراتیژی جدید امریکا در هر صورت بر پاکستان گران تمام خواهد شد و ممکن است که این کشور به انزوای بیشتر سیاسی و بین المللی کشانیده شود. (سروش)
n00097583-b

Comments are closed.