وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

اردوغان: جهان نسبت به درد و رنج مسلمانان روهینگیا (کر و کور) است!

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنانی تاکید کرد: جهان نسبت به درد و رنج مسلمانان روهینگیا، کر و کور شده است.
رئیس جمهور ترکیه از جامعه بین‌المللی خواست تا تلاش‌های خود را برای کمک به مسلمانان روهینگیا در میانمار افزایش دهد.
به گزارش خبرگزارری رشد به نقل خبرگزاری فرانسه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنانی تاکید کرد: جهان نسبت به درد و رنج مسلمانان روهینگیا، کر و کور شده است. وی از جامعه بین المللی خواست تا تلاش های خود را برای کمک به مسلمانان روهینگیا افزایش دهد.
مسلمانان روهینگیا با بدترین خشونت های مرگبار در ۵ سال اخیر در استان راخین روبرو شده اند. از آغاز موج جدید خشونت ها در منطقه، هزاران مسلمان روهینگیا به سوی مرزهای بنگلادش فرار کرده اند ولی نیروهای گارد مرزی این کشور اجازه ورود نمی دهند.
میانمار حدود ۱،۱ میلیون مسلمان روهینگیا را مهاجران غیر قانونی می داند که از کشور بنگلادش وارد این کشور شده اند و حاضر نیست به آنها شهروندی اعطا کند.
اردوغان در ادامه تصریح کرد: متاسفانه می توانم بگویم که جهان نسبت به اتفاقاتی که در میانمار می افتد، کر و کور است. جهان چیزی نمی بیند و چیزی هم نمی شنود.
وی سرازیر شدن آوارگان روهینگیایی به سوی مرزهای بنگلادش را یک اتفاق واقعا دردناک توصیف کرد و قول داد تا این مساله را در نشست مجمع عمومی سازمان ملل طی ماه آینده مطرح خواهد کرد.
اردوغان گفت: بی شک ما این اقدام را با قاطع ترین شکل ممکن محکوم می کنیم و این مساله را از طریق نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل دنبال خواهیم کرد.
139605291305433211700544

Comments are closed.