وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

امریکایی ها به دولتشان اعتماد ندارند!

براساس نتایج نظرسنجی‌های جدید، اعتبار دولت واشنگتن، نزد مردم امریکا بطور چشمگیری کاهش یافته است.
بر این اساس، تنها 2 نفر از هر 10 باشنده امریکایی به دولت واشنگتن اعتماد دارد. مرکز تحقیقاتی پیو در یافته های خود به این نتیجه رسیده است که تنها 44 فیصد از مردم امریکا معتقدند که دولت کشورشان همیشه عملکرد صحیحی دارد و 16 فیصد دیگر می گویند که دولتشان اکثریت مواقع حسن نیت دارد. 11 فیصد دیگر هم گفته اند که هیچ وقت به دولت اعتمادی نداشته اند.
بر این اساس، میزان اعتماد امریکایی ها به عملکرد دولت جورج بوش و بارک اوباما، 30 فیصد راپور شده است که این، طولانی ترین بازه زمانی از بی اعتمادی امریکایی ها به دولتشان محسوب می شود.
یکی دیگر از برهه هایی که با اعتماد کم مردم امریکا به دولتشان همراه بود، به زمان ریاست بیل کلینتون در اواسط دهه 1990 عیسوی باز می گردد.
در این میان، اعتماد جمهوریخواهان به دولت امریکا از زمان ریاست جورج دبلیو بوش 28 فیصد و اعتباری که دولت واشنگتن نزد دموکرات ها داشته، 15 فیصد راپور شده است.
این بررسی ها نشان می دهد که اکثریت مردم امریکا یعنی 55 فیصد از آنها از عملکرد دولت فدرال ابراز سرخوردگی کرده اند و 22 فیصد ابراز خشم و 19 فیصد نیز اعلام رضایت کرده اند. این نظرسنجی از تاریخ 5 تا 11 آپریل و با حضور میان هزار و 501 اشتراک کننده انجام شده است.
این نظرسنجی در حالی صورت گرفته است که تنها کمی بیش از 3 ماه از آغاز ریاست دونالد ترمپ رییس جمهور امریکا و 4 ماه از روی کار آمدن صد و پانزدهمین کانگرس می گذرد و هم ارگ سفید و هم کانگرس شاهد کاهش اعتبار خود در میان مردم امریکا هستند.
photos-American-flag-6

Comments are closed.