وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

فسادِ ارگان های امنیتی کشور را به طرف تباهی برده است

چندی پیش روسیه در نشست سه جانبه ای که با حضورداشت چین و پاکستان در مسکو برگزار کرده بود در مورد صلح افغانستان و درغیاب افغانستان برگزار شد، انتقاد حکومت افغانستان را برانگیخت. حالا دیده شود که با این وضع صلح افغانستان به کجا خواهد رسیدو علاوه بر این رییس جمهور نیز از صلح و مبارزه با فساد دم می زند اما تا هنوز فساددر بخش های امنیتی بیداد می کند.
به گزارش (afghanpaper)، زلمی وردکٍ، آگاه مسایل نظامی در برنامه «راه حل» گفت: فساد از مسایلی است که بخش امنیتی کشور را به طرف تباهی برده است. متاسفانه تا به امروز ما راه اساسی اصلاحات را نتوانستیم پیدا کنیم. درست است که اشرف غنی کوشش می کند کهاز فساد جلوگیری کند یا کارکردهایی را روی دست بگیرد تا بتوانند رضایت مردم را به دست آورد اما مشاورین و مشوره دهنده هایی که در اطراف رییس جمهور وجود دارد فساد را از این که هست وسیع تر می سازند وی افزود: در حال حاضر در بخش امنیتی چنان فساد وجود دارد که افرادی هستند که سال ها در بخش نظامی کار کرده اند و تحصیلات داشته اند و برای خدمت به وطن آمده اند حالا در اینجا فقط سی هزار افغانی معاش دارند اما کسانی هستند که نه در این بخش نه تحصیلاتی دارند و نه خدمتی کرده اند اما بر اساس رابطه ها در بالاترین جایگاه قرار دارند و یک لک و بیست هزار معاش می گیرد. این خودش زمینه را برای فساد مهیا می سازد. 
وردک گفت: بنابراین اگر ما بخواهیم بخش های امنیتی خود را به همان شکلی که در چوکات نظام امنیتی است عیار بسازیم باید به سیستم صحیح نظامی عیار کنیم. در غیر این صورت اگر این یک بام و دو هوا باشد هرچه اشرف غنی برای کاهش فساد کوشش کند به هیچ جایی نخواهد رسید. 
این آگاه نظامی، در خصوص خیانت هایی که در بخش امنیتی وجود دارد گفت: متاسفانه در بخش امنیتی ما علاوه بر فساد خیانت هایی که وجود دارد که همین ها باعث ناامنی های بیشتر می شود. گزارش ها نشان می دهد که افرادی از داخل، سلاح ها، تجیهزات و مرمی های نیروهای امنیتی ما را به دشمن می فروشند و سربازان بیچاره ما در میدان جنگ حتی نان خوردن ندارند و به دلیل کمبود امکانات مجبور به عقب نشینی می شوند. 
وردک افزود: اینگونه است که این مملکت تباه است و نه استقلال اقتصادی و سیاسی دارد و نه استقلال اجتماعی دارد. رییس جمهور در اینجا یک مترسک است و دیگران و از بیرون هستند که به وی خط و مسیر می دهند و می گویند که چه کند و چه نکند!حتی تقرری ها و نصب ها هم بر اساس قومیت انجام گرفته نه بر اساس قانون و شایستگی. کسانی در پست های بسیار حساس قرار دارند که از کوچکترین سوادی برخودار نیستند و حتی نمی توانند نام خود را بنویسند. چگونه این مملکت و این رییس جمهور با این اوضاع می تواند با فساد مبارزه کند؟
141228114123_afghan_security_force_man_gaurds_624x351_epa

Comments are closed.