وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

آمار تکان‌دهنده از نرخ خشونت‌ در برزیل: هر یک ساعت، 5 نفر قربانی آزار و اذیت جنسی

آمار تکان‌دهنده از نرخ خشونت‌ در برزیل: هر یک ساعت، 5 نفر قربانی آزار و اذیت جنسی

گزارش سالیانه سازمان غیر دولتی انجمن امنیت عمومی برزیل نشان می‌دهد سال 2015، در هر ساعت، پنج نفر در این کشور مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند.

zanan
به نقل از خبرگزاری فرانسه، دومین گزارش سالانه سازمان غیر دولتی انجمن امنیت عمومی برزیل نشان می‌دهد در سال 2015، در هر ساعت پنج نفر در برزیل قربانی آزار و اذیت جنسی شده‌اند.

بر اساس نظرسنجی موسسه داتافول‌ها که به درخواست انجمن امنیت عمومی برزیل اجرا شد در این کشور 204 میلیون نفری، در سال گذشته 45 هزار و 460 مورد آزار و اذیت جنسی گزارش شده است ‌که این میزان خشونت جنسی 9.9 دهم درصد کمتر از سال 2014 بوده است اما لزوما به واقعیت نزدیک نیست. بنابر اعلام انجمن امنیت عمومی برزیل، شمار زیادی از موارد آزار و اذیت جنسی گزارش نمی‌شوند.

به علاوه، در سال 2015 بیش از یک میلیون خودرو در کشور به سرقت رفتند که معادل یک خودرو در دقیقه است.

خبرگزاری فرانسه از ریودوژانیرو گزارش داد: این انجمن هفته گذشته اعلام کرد تعداد افراد کشته شده طی چهار سال گذشته در خشونت های برزیل بیش از کشته های جنگ سوریه بوده است؛ به طوری که در فاصله زمانی سال‌های 2011 تا 2015 ، 278 هزار و 839 نفر در برزیل کشته شدند. این درحالی است که بنابر اعلام ناظر حقوق بشر سوریه در مدت زمان مشابه، 256 هزار و 124 نفر در سوریه کشته شدند.

سال گذشته 58 هزار و 383 فقره قتل در برزیل گزارش شده است که معادل حدود 160 نفر در روز است.

Comments are closed.