وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

رژیم صهیونیستی در برابر جنگ فیسبوکی/غسان مصطفی شامی

رژیم صهیونیستی در برابر جنگ فیسبوکی1253316804
فیسبوک و رژیم صهیونیستی در یک سنگرنویسنده : غسان مصطفی شامی
رژیم صهیونیستی، در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی با جنگی مواجه شده که در نوع خودش بی سابقه است تا جایی که شاید در بیشتر مواقع این جنگ الکترونیک، شدیدتر از جنگ بمب افکن ها و جنگنده ها محسوب شود. این رژیم غاصب خود را در برابر یک سلاح سنگین الکترونیکی می بیند که تمام پهنه هستی در دایره تیر رس آن است و هیچ مانعی هم در مقابلش وجود ندارد. نه بلوک های سلیمانی و نه گذرگاه ها نمی توانند در مسیر استفاده از این سلاح مانع ایجاد کنند. رژیم صهیونیستی باید در مقابل سلاحی از خود دفاع کنند که فلسطینی ها در استفاده از آن و به کارگیری اش در جنگ مداوم شان با این رژیم مهارت دارند.
در گذشته رژیم صهیونیستی با تکیه بر تبلیغات و با استفاده از ابزارها و شیوه های تبلیغتی به بازارگرمی و جذب دولت ها و ملت های آمریکایی و اروپایی به سمت خویش می پرداخت و خبرگزاری ها، رسانه ها و مراکز تبلیغاتی مختلف را تحت کنترل خود داشتند و پیوسته تلاش می کرد تا مطبوعات را وادار به انتشار اخبار مطلوب خود کند و تنها بر یک منبع (یعنی همان اقوال صهیونیستی) تمرکز داشته باشند؛ تکاپوی این رژیم اشغالگر همواره بر آن بود تا رسانه های جهانی را از حوادث و واقعیتی که در خاک فلسطین می گذرد و جنایت های وحشتناکی که علیه مردم مظلوم این سرزمین مرتکب می شود، دور نگاه دارد.
اما امروزه، سایتهای اینترنتی، رسانه های اجتماعی و فضاهای مجازی مختلف، ماشین تبلیغاتی صهیونیستی را به عقب‌نشینی بزرگی مجبور ساخته و مسئله فلسطین دیگر منحصر به یک گروه خاص و کوچک نیست بلکه به یک مسئله همگانی وجهانی مبدل شده است و با توجه به نقش بسزای سایت های اینترنتی و رسانه های اجتماعی در پرده برداری از جنایات و ظلمی که این رژیم غاصب علیه مردم مظلوم این سرزمین روا می دارد، اکنون بسیاری از کشورهای اروپایی و دیگر ملت های خارجی از آگاهی زیادی نسبت به سرزمین فلسطین برخوردارند.
رژیم اشغالگر، شبکه های اجتماعی همچون فیسبوک، توییتر و اینستاگرام و نیز دیگر فضاهای مجازی را خطری بزرگ (برای امنیت خود) تلقی می کند و معتقد است که شبکه های مذکور این امکان را به فلسطینی ها، عرب ها و حامیان آرمان فلسطین می دهد که در جوامع مجازی، به مقاومت علیه رژیم اشغالگر قدس مبادرت کرده و دیگران را علیه این رژیم تحریک نموده و به نشر حقایق و جنایاتی بپردازند که رژیم صهیونیستی علیه مردم و دیگر ملتهای جهان دست زده است.
فعالان و همچنین کسانی که اخبار رسانه های اجتماعی را دنبال می کنند، از خطری که فیسبوک و توییتر ودیگر شبکه های اجتماعی برای رژیم صهیونیستی به همراه دارد، آگاهند. مدیریت شبکه اجتماعی فیسبوک اوایل هفته جاری تصویر کارت شناسایی یک زن فلسطینی به نام “فاطمه علی سالم ابوحوشیه” را که متولد سال 1910 در منطقه قطنۀ فلسطین است، حذف کرد و مدیریت این شبکه اجتماعی با ذکر بهانه هایی واهی مدعی شد که این مطلب، محتوایی نژادپرستانه دارد در صورتی که دلیل اصلی حذف این تصویر باز نشر گسترده این پست و کامنت هایی بود که کاربران در مورد آن می گذاشتند که در یکی از آنها چنین آمده بود: «عمر این زن بیش از عمر رژیم اشغالگر قدس است.»
در پی توجه بسیار رژیم صهیونیستی به مطالب رد و بدل شده در سایت های اجتماعی و نارضایتی این رژیم از فیسبوک، چند مقام صهیونیستی که در راس آنها “گیلعاد اِردان” وزیر امور داخلی و “آیِلِت شاکِد” وزیر امور قضایی (دادگستری) قرار داشتند، با نمایندگانی از شرکت فیسبوک دیدار کرده تا بر سر انجام اقداماتی توافق کنند که «اسرائیل» از آنها به عنوان مبارزه با خشونت و نژاد پرستی یاد می کند؛ اقداماتی همچون توقف نشر مطالب تحریک آمیز علیه رژیم صهیونیستی و حذف شعارهایی که برای این رژیم ناخوشایند است و همچنین حذف تمام اطلاعات مربوط به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین. شایان ذکر است که تعدادی از مقام های عبری برای تصویب لایحه ای جدید تلاش می کنند که ضمن اعمال محدودیت علیه رسانه های اجتماعی، از نشر هرگونه مطلبی که وجهه این رژیم اشغالگر را خراب کند، جلوگیری کند.
مقامات و مسئولان صهیونیستی به اهمیت نقش بزرگ رسانه های اجتماعی در حمایت از انتفاضه قدس و ادامه روند عملیات های مقاومتی مردم فلسطین در دل سرزمین های اشغالی پی برده اند؛ از این رو بین رژیم اشغالگر و شرکت فیسبوک توافق به عمل آمد تا از این طریق، یک کارگروه مشترک برای چگونگی رصد محتوای مطالب منتشر شده بر روی شبکه های اجتماعی تشکیل شود.
به خاطر هماهنگی و همکاری شدیدی که میان شرکت فیسبوک و شهرک نشینان در دولت فاشیستی تل آویو وجود دارد، شرکت فیسبوک تسلیم فشارهای رژیم صهیونیستی شد و طی صدور بیانیه ای در خصوص همکاری مشترک میان این رژیم و فیسبوک اعلام کرد : «مبارزه با تندروی در فضای مجازی تنها از طریق همکاری مراکز تصمیم گیری کشورها، دانشگاهیان و شرکت ها – داخل یا خارج تل آویو- امکان پذیر است و تروریست ها هیچ جایی در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی ندارند». این شرکت دیدار خود با مقامات اسرائیلی را یک فراینده سازنده توصیف نمود. گفتنی است شرکت فیسبوک و یوتیوب مانند گذشته به درخواست های دولت تل آویو پاسخ مثبت داده و صدها عکس و کلیپ ویدئویی را که به مذاق تل آویو خوش نمی آمد، حذف کرد.
شرکت فیسبوک در جهت رضایت رژیم اشغالگر قدس تلاش می کند و به همین علت اوایل هفته جاری به حذف ده ها پست و مضامینی روی آورد که به تعبیر این رژیم «محرکی برای خشونت و تروریسم» به شمار می آیند. از جمله پست های حذف شده می توان به تصویر شناسنامه “فاطمه علی سالم ابوحوشیه”، متولد سال 1910 میلادی، اشاره کرد که سنش بیش از عمر رژیم اشغالگر صهیونیستی و اشغالگری های آن در فلسطین توصیف شده، اما از ما انتظار می رود که بر تلاش و همت خود جهت مقاومت و مبارزه الکترونیکی (مجازی) افزوده و نیز به استفاده هر چه بیشتر از این سلاح علیه رژیم صهیونیستی روی بیاوریم.

Comments are closed.