وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

انجمن ژورنالیستان افغانستان: خشونت علیه خبرنگاران در افغانستان افزایش یافته

انجمن ژورنالیستان افغانستان: خشونت علیه خبرنگاران در افغانستان افزایش یافته

 انجمن اتحادیه ملی ژونالیستان افغانستان می گوید که خشونت و تهدید علیه خبرنگاران در ماه جاری در کشور افزایش یافته، بیشتر این خشونت ها از طرف نیروهای امنیتی کشور بوده است.
رحیم الله سمندر رییس انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان روز سه شنبه (۸ سرطان) در یک کنفرانس خبری در کابل گفت که در ماه جاری ۲۲ قضیه خشونت علیه خبرنگاران گزار شده است.
آقای سمندر در این نشست همچنان گفت که این رقم دو برابر بیشتر از ماه های سال گذشته است.
رییس انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان همزمان اعلام کرد که از میان این خشونت ها  ۱۵ قضیه خشونت توسط نیروهای امنیتی، ۴ مورد هم از سوی طالبان و سه قضیه دیگر توسط افراد یا گروه های مسلح ناشناس صورت گرفته است.
سمندر ادامه این روند را مشکل ساز خوانده و می گوید که اگر حکومت در این مورد توجه جدی نکند وضعیت کار خبرنگاری در کشور بدتر هم خواهد شد.
پیش از این دیدبان حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان (نی) نیز از افزایش خشونت در برابر خبرنگاران، داشتن محافظ خبرنگاران خارجی و ندادن اطلاعات لازم از سوی قوماندانان امنیه ولایات به خبرنگاران ابراز نگرانی کرده بود.
کشته شدن دو خبرنگار امریکایی و افغانستانی در ولایت هلمند، تهدید علیه خبرنگاران در کشور از جمله نگرانی های است که حمایت کننده رسانه و اتحادیه ژونالیستان از آن نگرانی کرده است.
گفته می شود که افزایش خشونت ها علیه خبرنگاران نشان دهنده وضعیت مخاطره آمیزی است که خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ها در افغانستان نه تنها از سوی طالبان بلکه از جانب نیروهای امنیتی نیز با آن مواجه هستند.
در همین حال آقای سمندر می گوید در برخی موارد، کارمندان حکومت و افسران پایین رتبه پولیس نمی‌ دانند که چگونه با گزارشگران برخورد کنند و دست به خشونت می زنند. (باقری)
media-3-620x330

Comments are closed.