وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

بان کی مون: شهرک سازی رژیم صهیونیستی طبق قوانین بین المللی، اقدامی غیر قانونی است

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد که به موجب قوانین بین المللی شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی اقدامی غیر قانونی است و تداوم توسعه آنها مانع از شکل گیری دو کشور می شود و پرسش هایی را پیرامون احتمال تشکیل کشور فلسطین بر روی اراضی اشغالی 1967 در اذهان ایجاد می کند.
به گزارش عقاب به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بان کی مون این اظهارات را امروز سه شنبه در جلسه افتتاحیه شورای امنیت سازمان ملل بر زبان جاری ساخت. این مراسم به مدت چندین ساعت ادامه خواهد داشت و بیش از 50 مسئول و نماینده در سازمان ملل در آن سخنرانی خواهند کرد.
وی ضمن اشاره به تشدید تنش و ناآرامی ها در کرانه باختری و قدس اشغالی، افزود که بیش از 6 ماه است که انتفاضه قدس در این مناطق شکل گرفته است، فلسطینیان در این مدت دست به صدها عملیات انفرادی زده اند که در جریان این عملیات ها بیش از 30 اسرائیلی کشته شده و صدها تن دیگر زخمی شده اند، ارتش اسرائیل نیز در این مدت بیش از 200 فلسطینی را به شهادت رسانده و هزاران تن دیگر را زخمی کرده اند.

دبیرکل سازمان ملل ضمن اشاره به اقدامات ویرانگرانه ارتش اسرائیل علیه ملت فلسطین از جمله تخریب خانه های مجریان عملیات های مقاومتی در کرانه باختری و قدس، این اقدامات را یکی از اشکال مجازات دسته جمعی فلسطینیان خواند.

بان کی مون تصریح کرد که در پی اقدامات ویرانگرانه ارتش اسرائیل از آغاز سال جاری تاکنون بیش از 840 فلسطینی بی خانمان شده اند و این مساله بسیار نگران کننده است.

از سوی دیگر، نماینده آمریکا در سازمان ملل ضمن تاکید بر اعتراض کشورش به شهرک سازی و لزوم پایبندی به راهکار دو کشور، خواستار تلاش برای بازسازی خانه های ویران شده در فلسطین شد.
در این جلسه مشاجره لفظی میان دانی دانون نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل و ریاض منصور نماینده فلسطین در این سازمان صورت گرفت؛ به نحوی که دانون از منصور خواست تا عملیات های مبارزان فلسطینی علیه صهیونیست ها را به زبان عربی محکوم کند.
نماینده فلسطین در این سازمان خطاب به دانون گفت که کشتار فلسطینیان لکه ننگی بر پیشانی شماست، شما اشغالگر هستید، این مشاجره لفظی چند دقیقه ای طول کشید.
این اقدام در حالی صورت می گیرد که طرف های فلسطینی در حال حاضر می کوشند تا پیش نویس قطعنامه مربوط به عدم مشروعیت شهرک سازی را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کنند
DataFiles_Cache_TempImgs_2016_1_News_1395_farvardin_1423_300_0

Comments are closed.