وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

حماس: انتفاضه قدس زمینه آزاد سازی فلسطین را فراهم کرده است

حماس: انتفاضه قدس زمینه آزاد سازی فلسطین را فراهم کرده است
DataFiles_Cache_TempImgs_2015_2_News_1394_azar_365241_1_1_1_1_1_1_1_300_0
یک مقام بلند پایه جنبش مقاومت اسلامی “حماس” گفت که انتفاضه قدس زمینه را برای آزاد سازی فلسطین فراهم کرده است.
به گزارش عقاب به نقل از خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دکتر محمود زهار در حاشیه سمینار سیاسی که شورای دانشجویان دختر دانشگاه اسلامی ـ واحد جنوب ـ آن را با شعار “انتفاضه فلسطین، واقعیت کنونی و آرمان ها” در استان خان یونس واقع در جنوب نوار غزه برگزار کرده بود، افزود: تحقق بخشیدن به آزاد سازی فلسطین نیازمند جرات و بالا بردن سطح آمادگی ها و افزایش سطح تلاش ها است.
وی تصریح کرد که در صورت تحقق این خواسته ها، فلسطین در بازه زمانی اندک آزاد می شود و هیچ کس جزء خداوند متعال نمی داند که اهداف انتفاضه چه زمانی محقق می شود، فعالیت های مبارزاتی ملت فلسطین در گذشته دستاوردهای عظیمی بر جای گذاشت؛ به نحوی که در سایه همین مبارزات اشغالگران صهیونیست از نوار غزه پا به فرار گذاشتند.
وی خاطرنشان ساخت که شرایط جغرافیایی کرانه باختری برای آزاد سازی مهیاست، ولی تشکیلات خودگردان فلسطین در این مسیر سنگ اندازی می کند.
وی یادآور شد که انتفاضه قدس زمینه ساز آزادی کل سرزمین فلسطین از لوث وجود اشغالگران صهیونیست شده است؛ به ویژه اینکه تمامی قشرهای ملت فلسطین اعم از زن و مرد و پیر و جوان به صحنه آمده اند و همین مساله رژیم صهیونیستی را نگران کرده است.

این مقام بلند پایه حماس یادآور شد: مقاومت فقط در برداشتن سلاح گرم یا سرد خلاصه نمی شود، مقاومت اساسا یک اندیشه است، این اندیشه ریشه در باورهای دینی ما دارد، هدف از این مبارزه و مقاومت آزاد سازی مسجد مبارک الاقصی است، نام این مسجد در قرآن آمده است، اشعار فراوانی در مورد آن سروده شده و کتاب های زیادی پیرامون آن به رشته تحریر درآمده است، این مکان مقدس هم اکنون محور بحث ها و گفت و گوها در شبکه های ارتباط اجتماعی به شمار می رود و شعر و نویسندگی و غیره همه ابزارهایی برای نهادینه کردن فرهنگ مقاومت در جان و دل نسل و امت اسلام است.
الزهار اظهار داشت که نتایج این حرکت خودجوش مردمی بیش از آن چیزی است که برخی ها تصورش را می کنند، این انتفاضه ناکارآمدی دکترین امنیتی اسرائیل را به اثبات رساند.
وی یادآور شد که حماس از زمان انتفاضه نخست تاکنون دستاوردهای زیادی را محقق کرده است، مبارزان حماس تعدادی از نظامیان اسرائیلی را ربوده و شمار زیادی از اسرای فلسطینی را از زندان های صهیونیستی آزاد کرده و بارها ارتش اسرائیل را در صحنه نبرد شکست داده اند، این اقدام در حالی صورت می گیرد که جنبش فتح و سازمان آزادی بخش فلسطین دچار دو دستگی شده اند و اکنون در سراشیبی انحلال و فرو پاشی می غلتند.

Comments are closed.