وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

یک اشتباه، دو رسوایی!

39502155305364531106
چه کسی پذیرفته می تواند که در مورد یک قرارداد بزرگ ساختمانی میان حکومت و سکتور خصوصی که هنگام امضای آن نماینده فوق العاده ریس جمهور، مشاور حقوقی آن و وزیر شهر سازی کشور اشتراک دارند، از مقامات عالیه ی حکومت کسی بی خبر بماند و یا بدون توافق و اجازه ی ریس جمهور یک چنین قرار داد ی صورت بگیرد؟
دو سال قبل ریاست تدارکات یکی از وزارت های مهم دولت را عهده دار بودم که سالانه تا مرز چهار صد ملیون دالر در بخش های ساختمانی و خریداری، پروژه به قرارداد می داد. پروژه های ساختمانی چه خورد چه بزرگ، قانونا باید یک مدت زمانی را طی کند تا به مرحله ی امضا برسد. و در جریان پروسه ی تدارکات چندین نوبت برای تسهیل روند باید از وزارت مالیه و ریاست جمهوری و دیگر ارگان های ذیربط طالب دستور وهدایت شود. حالا که کمسیون ملی تدارکات هفته وار یا دوهفته یکبار تحت ریاست مستقیم ریس جمهور جلسه دایر می کند و قرارداد ها را از نظر می گذراند، چطور می شود باور کرد که مشاور حقوقی ریس جمهور اطلاع قبلی نداشته است. در حالیکه ریس اجراییه ، معاون دوم ریس جمهور ، وزیر عدلیه و همین آقای مشاور حقوقی اعضای آنند. به شمول وزیر مربوطه و ریس کمیته ی تدارکات ملی.
واقعیت مساله این است که: 1- ریاست جمهوری و ریاست اجراییه، وزارت شهر سازی و سایر نهاد های مسول، به رهایی آقای فیروزی و عقد قرارداد با او اتفاق نظر داشته اند.
2- محاسبه ی آقایون قبل از امضای قرارداد و رسانه ای کردن آن، اشتباهی بوده که بعد متوجه شده اند که خطر پندیدگی از زخم بیشتر می شود.
3- قطع نظر از طمع اقتصادی مقام های مسول، این رهایی به هیچ صورت بدون دخل و تصرف دست دیگری صورت نگرفته است یعنی جنبه سیاسی نیز داشته است.
4- در شرایطی که حکومت موجود نسبت به حکومت قبلی از نظر خزانه و بودجه کمرش شکسته تر است، برای جبران آن کوشیده تا در پهلوی افزودی ده فیصد مالیه از مصرف تیلفون، برق، کودکستان وغیره از وجود کسی که در بسیاری موارد حکومت قبلی را نیز استعانت مالی می کرد استفاده کند حالا هرچه که باشد، در رهایی آقای خلیل الله فروزی و دوباره به حبس فرستادن اش هم آبروی حکومت را بردند و هم آبروی سکتور خصوصی را، یعنی: بایک اشتباه مرتکب دو رسوایی شدند. و این که آقای محمد (مشاور حقوقی ریس جمهور) دیروز اظهار بی خبری می کرد، من منحیث یک حقوق دان خجالت کشیدم که این آقا و قتی از یک چنین امر مهمی اطلاع ندارد پس برای روزگذرانی در ارگ ریاست جمهوری تشریف دارد!؟ برنا صالحی

Comments are closed.