وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

مشکلات برق حل نه بل افزایش یافته است

143488052828
وزیر انرژی و آب افغانستان می‌گوید، مشکلات برق در کشور نه تنها کم بل به گونۀ روزافزون در حال افزایش است.
به گزارش رشد؛ علی احمد عثمانی که روز یک‌شنبه(۳۱ جوزا) برنامه‌های صدروز نخست کارش را ارایه می‌کرد یادآور شد که اگرچه خدمات برق افزایش یافته اما کیفیت پایین آمده و مشکلات برق به گونۀ روزافزون در حال افزایش است.
این در حالی‌ست که هم‌اکنون برق برخی از ولایت‌ها به شمول ننگرهار و لغمان قطع شده و مردم در حالی که گرما نیز افزایش یافته، در وضعیت خرابی به سر می‌برند.
آقای عثمانی هم‌چنان گفت که در صدروز نخست کارش سیستمی را به وجود خواهد آورد تا از برنامه‌های مدیریتی درست ارزیابی شود و یک کمپنی مشورتی به این منظور استخدام خواهد شد.
حمایت از تدوین قانون پالیسی‌ها و ارتقای ظرفیت مدیریت منابع بشری از اولویت‌های دیگر وزارت انرژی و آب در صدروز نخست می‌باشد.
وزیر انرژی و آب یادآور شد که در این مدت سیستم معلومات را نیز تقویت کرده و برنامۀ نظارت و ارزیابی را برای پروژه‌ها و قراردادهایی که به مشکل رو به رو اند، ایجاد خواهد کرد.
به گفتۀ وی در شماری از پروژه‌ها ضعف مدیریت، تاخیرهای غیر موجه و ظرفیت پایین قراردادها وجود دارد و به آن رسیده‌گی خواهد شد.
او تاکید کرد که روی چالش‌ها در پروژه‌های بزرگ، حل این چالش‌ها، استخدام افراد متخصص و تصفیۀ روند پروژه‌ها نیز کار خواهد کرد.
وزیر انرژی و آب بر این مطلب نیز تاکید کرد که پس از این وزرت انرژی و آب روابطش را با مردم، نهادهای مدنی و رسانه‌ها که در گذشته چندان قوی نبود، تحکیم خواهد بخشید.

Comments are closed.