وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

روسیه تجهیزات نظامی به افغانستان کمک می‌کند

وزیر امور داخله‌ی روسیه درسفرش به کابل، به گونه‌ی جدی تعهد سپرده پولیس افغانستان را در بخش تجهیز و آموزش کمک و همکاری کند.
به گزارش رشد؛ شریک ساختن اطلاعات برای سرکوب هراس افگنان و قاچاقبران مواد مخدر، از مسایل دیگری استند که وزیران داخله‌ی افغانستان و روسیه بر آن توافق کردند.
نورالحق علومی، وزیر امور داخله‌ی کشور گفته است که در شرایط کنونی هراس‌افگنان و کسانی که با مواد مخدر سر و کار دارند در تلاش ناامن سازی کشور استند. حامد کرزی، سالها پیش از مسکو خواستار کمک‌های نظامی شده بود؛ اما اکنون این آرزوی آقای کرزی برآورده می‌‎شود. ممکن است کشانیده شدن جنگ به بخش‌های شمالی افغانستان مسکو را ناگزیرساخته است تا برای جلوگیری از تهدیدها برخودش با کابل همکاری کند.
بخشی از این همکاریها، توانمند ساختن نیروهای پولیس افغانستان، برای نابود سازی هراس افگنان و قاچاقبران مواد مخدر است. تبادل معلومات درباره‌ی (مبارزه‌ی موثر) با گروه‌های هراس‌افگن و قاچاق‌بران مواد مخدر از توافق‌ها میان وزارت‌های داخله‌ی دو کشور بوده است. از سویی دیگر نخست وزیر روسیه تفاهم‌نامه‌ی انتقال مواد تدارکاتی ناتو را به افغانستان از خاک روسیه و فضای این کشور لغو کرده است.
مسکو این تفاهم نامه را درسال دوهزاروهشت میلادی با ناتو امضا کرده بود.شاید واشنگتن هم،از کمک نظامی روسیه به کابل ناخشنود شود؛ زیرا امریکا بزرگترین کمک کننده‌ی افغانستان، به ویژه دربخش نظامی است. در چند سال پسین و پس از خروج نیروهای شوروی پیشین، این نخستین مقام بلند پایه‌ی نظامی روسیه است که به افغانستان آمده است.
Image.aspx.jpgاااا

Comments are closed.