وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

احمد ضیاء مسعود: وزارت کار، امور اجتماعی، شهداء و معلولین بایدگام های عملی و ملموس بردارد!

احمد ضیاء مسعود که یکی از چهره های مطرح سیاسی و ملی کشور می باشد، با توجه به داشتن تعهد، صداقت و سابقه کاری در عرصه اصلاحات اداره عامه و حکومت داری خوب؛ رییس جمهور کشور ایشان را به حیث نماینده فوق العاده خویش در امور اصلاحات اداره عامه و حکومت داری خوب که از اولویت های مهم دولت وحدت ملی می باشد، منصوب نمود. ایشان در مدت کوتاهی که در این سمت منصوب شدند از بسیاری ادارات وزارتخانه ها دیدار نموده؛ هدایات و توصیه های لازم را به منظور آوردن اصلاحات بنیادی واساسی صادر فرمودند که به سلسله این دیدار ها از وزارت کار، امور اجتماعی، شهداء و معلولین نیز دیدار نمود.
ایشان بعد از استماع گزارش آن وزارت که توسط سرپرست آن اداره ارایه گردید، دیدگاه خود را اینگونه بیان داشت: با توجه به رسالتی که وزارت کار، امور اجتماعی، شهداء و معلولین در قسمت کار و اشتغال داشته است متأسفانه گامهای عملی و ملموسی را در کاهش فقر و بیکاری که تهدید جدی و چالش بزرگ در کشور می باشد بر نداشته اند و ارقام و احصائیه دقیق از وضعیت کارگران و بیکاران و همچنان از فارغین فنی و حرفوی که وارد مارکیت کارشده باشند ارایه نگردید و توجیهات مبنی بر نداشتن بودجه و یا دونر به معنای گول زدن مردم است و اگر وزارت کار می توانست افرادی را بصورت درست و ماهر می ساختند و در مطابقت با نیازمندیهای مارکیت کار عرضه می کردند هشتادهزار نفر پاکستانی در کشور ما مصروف کار نمی بودندو و همچنان منتظر عقد تفاهنامه با کشورهای کارگر پذیر نمی بودند و اگر کارگر ماهر می داشتیم مانند کارگران هندوستان، پاکستان و تاجیکستان در کشورهای دیگر جذب می شدند و ضرورت به تفاهنامه نمی بود و امروز تمام افغانان که در امارات مصروف کار، تکسی رانی اند و یا در سایرکارهای شاقه مصروف اند که این همه مشکلات ناشی از بی توجه وزارت کار می باشد که رسالت خود را دقیق انجام نداده اند. ایالات متحده آمریکا و آلمان کارگران ماهرشان را بصورت قابل ملاحظه افزایش دادند و توجه ویژه ای به آن نمودند و ضرورت مبرم جامعه ما نیز افزایش کارگران ماهر در حرفه های مختلف می باشند و موضوع فقر و بیکاری موضوعاتی است که جامعه ما را به شدت تهدید می کند و نباید در برابر آن آرمانی فکر کرد واین امر اقدام عملی و عینی را می طلبد.
در قسمت حمایت های اجتماعی از خانواده های بی بضاعت و آسیب پذیر که توسط وزارت محترم کار انجام گرفته است باید گفت: آنچه که شما در این باره انجام داده اید در برابر ارقام و احصائیه بالایی که وجود دارد ناکافی است و شیوه کاری شما در این عرصه غیر موثر بوده زیرا عادت دادن مردم با توزیع پول تحقیر و تنبل ساختن مردم و همچنان عادت دادن مردم به گدایی است و این فرهنگ نادرست است که وزارت کار در طول سیزده سال آن را انجام داده است.
درباره اطفال کارگر و روی سرک ها نیزاقدام موثر برداشته نشده وآنچه که لازم است و باید وزارت کار آن را درمحراق توجه خویش قرار دهد موارد ذیل است:
– وزارت کار، امور اجتمای، شهداء و معلولین باید پالیسی های دقیق عملی را پیرامون فارغین نهادهای تحصیلی و آموزشی در هماهنگی با ادارت ذیربط تدوین و ارایه نماید تا از رشد آمار بیکاری در کشور جلوگیری به عمل آید وهمچنان جوانان دارای شغل و کار در کشور شوند.
– پالیسی های دقیق در باره اطفال کارگر تهیه گردد و زمینه هایی باید جستجو شود که تحصیل برای اطفال کارگر و روی سرک، اجباری گردد.
– طبقه دیگری که در جامعه ما آسیب پذیر است و واقعاً مستحق حمایت وپشتیبانی اند بازماندگان شهداء و معلولین کشوراند و باید از آنان حمایت های خدماتی و آموزشی صورت بگیرد که این امر نیز ضرورت به برنامه های بزرگ میباشد و وزارت کار و امور اجتماعی، شهداء و معلولین باید توجه جدی نموده، پلان و برنامه های خود را در این باره ا رایه نماید.
ایشان در آخرین لحضات مجلس در وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین افزود: امیدوار هستیم که احساس کاری و مسئولیت پذیری در میان تان بوجود بیاید.
قابل ذکر است که سلسله باز دید ها از ادارات و برجسته سازی مشکلات و دستاورد های کاری هر اداره نیاز مند یک برنامه دقیق و همه جانبه میباشد که برای اولین بار توسط احمد ضیاء مسعود (نماینده فوق العاده رییس جمهور در امور اصلاحات عامه و حکومت داری خوب) پی ریزی شده و به شدت دنبال میگردد. امید بر این است این سلسله گزارشگیری ها از ادرات مختلف ادامه یافته و راهکار های عملی برای رفع مشکلات عاید شده در ادارات جستجو گردد.

Comments are closed.