وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

۲۹ پروژه ساختمانی در بغلان به کمک مالی آلمان به بهره ‌برداری سپرده شد

کشور آلمان در قالب برنامه ثبات برای شمال افغانستان بیست و نه پروژه ساختمانی را که به کمک مالی این کشور در ولایت بغلان کار ساخت آن تکمیل شده بود به بهره‌ برداری سپرد.
اداره همکاری آلمان با افغانستان گفته که هزینه مالی این پروژه‌ها ۴۱۰ میلیون افغانی بوده که از سوی وزارت خارجه المان و بانک توسعه‌ای این کشور تمویل و توسط شبکه توسعه‌ای آغاخان و شماری دیگر از نهادها در ولایت بغلان عملی شد.
این پروژه‌ها در شهر پل‌خمری، ولسوالی‌های دوشی، خنجان، ده‌صلاح، پل حصار، بنو و دهنه‌غوری ولایت بغلان عملی شده است. سیمرمن، سر قنسول کشور آلمان در شمال افغانستان در مراسمی خاص، رسما ۲۱ باب مکتب، ۷ کاریز آبیاری و یک جاده که به تازگی اعمار شده بود را به نهادهای محلی تحویل داد.
او گفت: (کشور آلمان در نظر دارد تا برای توسعه افغانستان و آینده بهتر شهروندان آن، نقشی پایدار را ایفا کند).
سرقنسول آلمان گفت سابقه همکاری کشورش با افغانستان به صد سال پیش بر می‌گردد  که به گفته او، آلمان مشتاق است صدسال دیگر با این کشور همکاری کند. دولت آلمان از طریق برنامه ثبات برای شمال افغانستان بیش از ۲۴۵ پروژه کوچک و متوسط زیربنایی را در ۴۵ ولسوالی به هزینه 6.3 میلیارد افغانی تمویل کرده است که از این جمله، ۵۰ پروژه در ولایت بغلان عملی شده است. سلطان محمد عبادی سرپرست مقام ولایت بغلان حین تسلیم گیری پروژه ها از کشور آلمان قدردانی نموده و بر دوام همکاری های آنها در عرصه های مختلف کاری تاکید نمود.

Comments are closed.