وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

کاخ سفید: زمان خروج نهایی نیروهای امریکا از افغانستان تغییر نمی‌کند!

امریکا در واکنش به اظهارات اخیر اشرف غنی مبنی بر تجدید نظر در مورد خروج نهایی نیروهای امریکایی از کشور اعلام کرد که این موعد قابل تغییر نیست. جوش ارنیست، سخنگوى کاخ سفید دیروز در واشنگتن گفته است که بارک اوباما در این مورد حرف‌هاى واضح گفته و استراتژى وی در مورد افغانستان روشن است.
رییس جمهور امریکا قبلاً گفته بود که تمام نیروهای کشورش در پایان سال 2016 از افغانستان خارج و پس از این سال حضور امریکا در این کشور به سفارت و نمایندگی‌های سیاسی محدود می‌شود. اما اشرف غنی، رییس جمهور کشور چند روز پیش گفت که زمان خروج نهایی نیروهای امریکا از افغانستان، نیاز به بازرسی دارد. او افزود: «اگر هر‌دو طرف‌ در این مورد با منافع مشترک، بیش‌ترین تلاش را برای رسیدن به اهداف‌شان کرده‌اند و پیشرفت واقعی به دست آمده است، باید تمایل به بررسی مجدد ضرب‌الاجل وجود داشته باشد». با این حال، وزارت دفاع و خارجه‌ی امریکا وارد شدن تغییر در تقسیم اوقات اعلام شده را رد کرده‌اند.
استیو وارن، یکى از سخنگویان وزارت دفاع امریکا دیروز در واشنگتن گفته است که تغییر در تقسیم اوقات اعلام شده وارد نمى‌شود؛ اما جنرال کمپ‌بل، فرمانده نیروهاى ناتو در افغانستان‌ با در نظرداشت وضعیت زمینى در مورد سربازان، به رییس جمهور اوباما مشوره داده است.
هم‌چنان جین سپاکى، سخنگوى وزارت امور خارجه‌ی امریکا تغییر در زمان خروج نهایی نیروهای کشورش از افغانستان را رد کرده؛ اما گفته است که امریکا بعد از سال 2016 به ادامه‌ی همکاری خود با نیروهای امنیتی افغانستان متعهد است. به گفته‌ی او، امریکا در قسمت تقویت نیروهای امنیتی افغانستان در سال‌های آینده تلاش می‌کند.

Comments are closed.