وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

مشارکت ده ها هزار فلسطنی در نماز جمعه این هفته مسجد الاقصی

بیش از 60 هزار فلسطینی از جمله 200 نفر از ساکنان نوار غزه در نماز جمعه این هفته در مسجد لاقصی مشارکت داشتند. در همین حال پلیس رژیم صهیونیستی تدابیر امنیتی ویژه ای را در شهر قدس به اجرا گذاشته بود.
به گزارشعقاب به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین از قدس، نمازگزاران فلسطینی از ساعات اولیه امروز جمعه از مناطق مختلف اراضی اشغالی خود را به شهر قدس رسانده بودند تا در نماز جمعه مسجد الاقصی مشارکت داشته باشند.
نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی کارت های شناسایی صدها جوان فلسطینی را تا زمان خروج از مسجد مبارک الاقصی نزد خود نگه داشتند.
هزارن نمازگزار فلسطینی پس از اقامه نماز جمعه راهپیمایی گسترده ای را در محوطه های این مسجد برپا کرده و با سردادن شعارهایی ادامه تجاوزات صهیونیست ها علیه قبله نخست مسلمانان را به شدت محکوم و تاکید کردند که این مسجد تنها متعلق به مسلمانان است.
نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی و یگان های پیاه نظام و سواره نظام به طور گسترده در مناطق مختلف قدس اشغالی به ویژه بخش قدیمی این شهر مستقر شده بودند و بالون هایی را نیز به منظور تحت نظر گرفتن هرگونه تحرک فلسطینیان بر فراز این شهر به پرواز درآورده بودند.
از سوی دیگر، شیخ محمد حسین مفتی قدس و فلسطین در خطبه های نماز جمعه امروز تاکید کرد که مسجد الاقصی تنها متعلق به فلسطینیان است. وی سیاست های تجاوزکارانه دشمن صهیونیستی و گروهک های تندرو یهودی علیه ملت و مقدسات فلسطین را به شدت محکوم کرد و خواستار حضور گسترده فلسطینیان در مسجد الاقص به منظور دفاع از آن در برابر تعرضات روزمره صهیونیست ها شد.
لازم به ذکر است که رژیم صهیونیستی چندین هفته است از ترس تشدید اعتراضات و انتفاضه فلسطینیان محدودیت های اعمال شده برای شرکت در نماز جمعه را برداشته و به تمامی رده های سنی اجازه ورود به این مسجد را می دهد و طی هفته های گذشته به طور میانگین هر هفته 50 الی 60 هزار نفر نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کرده اند

Comments are closed.