وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

رای مثبت 180 کشور به حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود

مجمع عمومی سازمان ملل شبه گذشته با اکثریت آرا بر حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خویش تاکید کرد. این در حالی است که به زودی پیش نویس قطعنامه فلسطینی عربی پایان اشغال فلسطین در شورای امنیت به رای گذاشته می شود.
به گزارش عقاب به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، از مجموع 193 کشور عضو سازمان ملل 180 کشور به پیش نویس قطعنامه تعیین حق سرنوشت برای ملت فلسطین رای مثبت دادند و در مقابل “اسرائیل”، آمریکا، کانادا، جزایر مارشال، پالائو، نائورو و مایکرونزیا به این قطعنامه رای منفی و چهار کشور کامرون، تونگا، پاراگوئه و سودان جنوبی نیز رای ممتنع دادند.
این قطعنامه بر حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خویش از جمله تشکیل کشور مستقل خود تاکید کرده و از تمامی طرف ها از جمله کشورها، سازمان ها و نهادهای وابسته به سازمان ملل می خواهد به حمایت خود از ملت فلسطین به منظور تعیین سرنوشت خویش در اسرع وقت ادامه دهند.
در همین راستا، ریاض منصور نماینده فلسطین در سازمان ملل اظهار داشت که رای مثبت 180 کشور به حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین بیانگر حمایت های گسترده بین المللی از حقوق مشروع ملت فلسطین و مبارزات آنان علیه رژیم اشغالگر است.
منصور تاکید کرد که حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود اصلی ترین مساله در مبارزات فلسطینیان علیه اشغالگری است.
این در حالی است که اردن به نمایندگان از کشورهای عربی پیش نویس قطعنامه پایان اشغال فلسطین بر اساس جدولی زمانی تا آواخر سال 2017 را به شورای امنیت ارائه داد.
محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان نیز اعلام کرده که تلاش ها و رایزنی ها با کشورهای عضو شورای امنیت به منظور جلب حمایت آن ها از قطعنامه پایان اشغال فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف در مرزهای 1967 همچنان ادامه دارد.
از سوی دیگر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور از پیش نویس قطعنامه فلسطینیان در شورای امنیت حمایت نخواهد کرد.
“جین ساکی” اظهار داشت که آمریکا هرگز از قطعنامه فلسطینیان در شورای امنیت حمایت نمی کند.
همچنین وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز پیش نویس قطعنامه فلسطینیان که خواستار پایان اشغال فلسطین ظرف مدت 2 سال آینده است، را یک نوع فریب و حقه خوانده است.
یوال اشتانیتس وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی خوستار اعمال تحریم های شدید بر تشکیلات خودگردان به خاطر ارائه پیش نویس پایان اشغال فلسطین به شورای امنیت شده است. وی این اقدام تشکیلات خودگردان را اعلان جنگ علیه “اسرائیل” خوانده و خواستار توقف تحویل درآمدهای مالیاتی به این تشکیلات شده است.
ریاض منصور اعلام کرد که مقامات تشکیلات خودگردان تغییراتی در پیش نویس قطعنامه پایان اشغال فلسطین اعمال کرده اند تا با پیش نویس قطعنامه ارائه شده از سوی فرانسه همخوانی بیشتری داشته باشد.
منصور تصریح کرد که هدف از ارائه این قطعنامه به شورای امنیت، قرار دادن کشورهای عضو در جریان آخرین تحولات مذاکرات سازش و تشریح حقوق ملت فلسطین برای آنان است.

Comments are closed.