وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

نوار غزه، کانون فقر و بیکاری

رئیس صندوق توسعه فلسطین در نوار غزه گفت که فقر و بیکاری در باریکه غزه بیداد می کند؛ به نحوی که نرخ فقر و بیکاری در این منطقه از سال 2006 تاکنون بی سابقه بوده است.
به گزارش عقاب به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نبراس بسیسو افزود: گزارش سازمان مرکزی آمار فلسطین حکایت از آن دارد تا سه ماه نخست سال جاری نرخ بیکاری در نوار غزه به 8/40 درصد رسید و به خاطر تجاوزات اخیر اسرائیل به این منطقه و تخریب تاسیسات صنعتی تعداد افراد بیکار افزایش یافت.
وی یادآور شد: بر اساس آمارهای این سازمان میزان فقر پس از تجاوز اخیر اسرائیل به نوار غزه به 60 درصد رسید؛ به طوری که نزدیک به 12000 کارگر به خاطر تخریب تاسیسات و 1200 تن دیگر به خاطر بسته شدن تونل ها از کار بیکار شدند.
وی تصریح کرد: نزدیک به 115 هزار فارغ التحصیل مرکز آموزش عالی بیکار در نوار غزه وجود دارد، در این منطقه هیچ فرصت شغلی به چشم نمی خورد.
وی دلیل بحران اقتصادی نوار غزه را در امضای توافقنامه ها میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم اشغالگر قدس و سلطه کامل اسرائیل بر گذرگاه ها و سیاست های کشورهای کمک کننده مالی دانست.
رئیس موسسه مالی اعتباری فلسطین تاکید کرد: حل بحران نوار غزه در تدوین طرح جامع ملی باهمیاری تمامی طیف های جامعه فلسطین نهفته است.

Comments are closed.