وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

فروش تجهیزات جاسوسی پیشرفته آمریکا و اسرائیل به کشورهای متهم به نقض حقوق بشر

به گزارش عقاب به نقل از گزارش یونایتد پرس این تجهیزات برای نظارت غیرقانونی بر رفتار هزاران کاربر اینترنتی مورد استفاده قرار می گیرند.

این خبرگزاری با استناد به گزارش سازمان غیردولتی دفاع از حقوق بشر پرایوسی اینترنشنال اعلام کرد شرکت‌های آمریکایی و اسرائیلی این نوع تجهیزات را به قزاقستان، ازبکستان و دیگر کشورهای آسیای مرکزی که حقوق بشر در آنها مرتب زیر پا گذاشته می شود، می فروشند.

پرایوسی اینترنشنال به ویژه از شرکت‌های آمریکایی نایس سیستمز Nice Systems و نترونوم Netronome همینطور شرکت اسرائیلی ورینت سیستمز Verint Systems نام برده است.

اینها شرکت‌هایی هستند که در زمینه توسعه و تولید تجهیزات مخابراتی که برای ضبط مکالمات تلفنی و تصویری همینطور نظارت بر عملیات بازارهای بورس‌ فعال هستند.

این سازمان غیردولتی خاطر نشان کرد به گفته مدافعان حقوق بشر، این تجهیزات امکان رهگیری نامه‌های الکترونیک، شنود مکالمات تلفنی شهروندان عادی و مشخص کردن پایگاه‌های اینترنتی که شهروندان به آنها مراجعه می کنند برای مقامات قزاقستان، ازبکستان و دیگر کشورهای آسیای مرکزی فراهم آورده‌اند.

نایس سیستمز در این باره به پرایوسی اینترنشنال توضیح داده است که این شرکت با کشورهایی که اسرائیل اجازه روابط تجاری با آنها را می دهد، معامله می کند.

Comments are closed.