وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

مردم افغانستان حرمت شکنان قبله اول مسلمین را دشمن می پندارند

ملت مسلمان افغانستان همواره نسبت به سرنوشت برادران و خواهران مظلوم خویش در فلسطین احساس همدردی و همذات پنداری کرده است. به باور مسلمانان افغانستان آنچه در فلسطین جریان دارد، درست همان طعم تلخی را دارد که سال ها بر مردم نجیب، دین دار و متعهد این سرزمین نیز از سوی قدرت های اشغالگر خارجی تحمیل شده بود.

وقتی کودکی فلسطینی می گرید، وقتی جوانی تیر می خورد و زیر رگبار گلوله جوخه های مرگ وحشی ترین رژیم سیاسی جهان، جان می سپارد، وقتی به مادری مسلمان و محجبه در یکی از خیابان های غزه، رام الله، قدس و… از سوی سگ های هار وابسته به ارتش غاصب اسراییل، اهانت می شود و حرمت یک زن مسلمان، هتک و شکسته می شود، وقتی صحن مقدس قبله اول مسلمین با پوتین های اشغال و غصب نظامیان صهیونیست، پایمال می شود و وقتی خانه ای در یک روستای فقیر فلسطینی شباهنگام به وسیله تانک ها و هواپیماهای رژیم خون آشام صهیونیست به توپ و بمب بسته می شود و ساکنان آن زنده زنده در آتش غصب و غارت و تجاوز و ددمنشی می سوزند و جان می بازند؛ اگر هیچیک از این رویدادها برای چشم های بی تفاوت یک اعراب مرفه در عربستان یا قطر یا امارات، مفهوم نیست، برای انسان مسلمان افغانستانی، هزار حرف نگفته دارد؛ زیرا کودکان این سرزمین پیش از آنکه جمله ماندگار همه کودکان نوآموز یعنی “بابا آب داد” را بخوانند با مفاهیمی چون جنگ، خشونت، گلوله، ویرانی، بمب، آوارگی و مرگ آشنا هستند.

جوان افغانستانی می داند، آزادی یعنی چی، استقلال کدام است و اشغال و تجاوز و غصب و غارت به چه معناست. پیران این سرزمین، خود روایت زنده تاریخ سراسر رنج و مشقت و محنت عصر و نسل خویش اند.

بنابراین در چنین کشوری و تنها در چنین کشوری است که روز جهانی قدس، معنا پیدا می کند. در چنین سرزمینی است که قدس، قداست می یابد و قدس نشینان، به مثابه خواهران و برادران دینی ساکنان این کشور، در قلوب مردم جای دارند و این مردم، دشمنان و غاصبان و هتاکان و حرمت شکنان حریم قدس؛ قبله اول را دشمن می دارند و نسبت به آنها ابراز خشم و نفرت و انزجار می کنند.

مردم و دولت مسلمان و مجاهد افغانستان این افتخار را دارند که رژیم غاصب اسراییل را به رسمیت نشناخته و در همه مقاطع حساس تاریخی، در کنار ملت فلسطین بوده و در مصایب و جنایت های تحمیلی رژیم جنایتکار اسراییل، در کنار برادران و خواهران مسلمان خویش در فلسطین ایستاده و با آنها همدردی کرده اند.

تحولات ده ساله اخیر اما یک فرصت طلایی را در اختیار ملت سرافراز و آزاده افغانستان گذارده؛ تا این بار در فضایی باز و بدون هراس از سرکوب و محکوم به سکوت شدن، صدای رسای خویش را در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به حمایت از قدس و حقوق ملت مظلوم و تحت ستم فلسطین بروز دهند.

به همین جهت، از ده سال پیش تاکنون، همه ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به تاسی از فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) مردم مبارز و انقلابی افغانستان نیز در راستای حمایت قاطع و همه جانبه از حقوق تاریخی ملت فلسطین به خیابان ها می آیند و علیه اشغال و غصب و تجاوز و آدمکشی و جنایت و خون ریزی، شعارهای انقلابی می دهند.

در پرتو تحولات یک دهه پسین، افغانستان همچنین به عنوان یکی از اعضای فعال و مؤثر جامعه مسلمانان جهان و کشورهای اسلامی و به صورت خاص سازمان کنفرانس اسلامی، ایفای نقش کرده و جایگاه خود به عنوان کشوری متعهد به مصوبات، پیمان ها و میثاق های سازمان کنفرانس اسلامی، احراز کرده است؛ به همین دلیل، دولت جمهوری اسلامی افغانستان و وزارت محترم اطلاعات و فرهنگ با توجه به تصمیم مصوب وزرای فرهنگ و اطلاع رسانی کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی مبنی بر به رسمیت شناختن جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، در گابن به این تصمیم رای موافق داد و به این ترتیب، یکی از بزرگ ترین موانع تاریخی فراراه گرامیداشت مردم افغانستان از روز جهانی قدس و همبستگی آزادانه ملت آزاده افغانستان با برادران و خواهران همسرنوشت خویش در فلسطین، از میان برداشته شد و انتظار می رود، امسال نیز ملت بزرگ و انقلابی افغانستان، در راستای حمایت همه جانبه از آرمان های پاک ملت مظلوم فلسطین، در روز جهانی قدس، حضوری وسیع و تاریخی خویش را به نمایش گذارند.(آوا)

 

 

 

 

Comments are closed.