وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

پنج چیزی که نباید در فیس بوک بگذارید!

n00055447-bزیاد در فیس بوک، آنلاین نیستم؛ دلیلش هم کاملا واضح است، زیرا وقت اضافی ندارم که برای پست و نوشته های دیگران صرف کنم، وقت اضافی ندارم که برای ثروتمندن شدن آقای زاکربرگ (رئیس سایت فیس بوک) بدهم. مسئله دیگر اینکه باید به امنیت خود و فامیل خود اهمیت داد. چند مسئله باعث تهدید برای امنیت ما از طریق فضای مجازی می شود؛ این مقاله را با دوستان تان شریک سازید تا از سوء استفاده احتمالی از طریق فیس بوک در امان باشید.
۱. تاریخ تولد اعضای خانواده:
اولین چیزی که میخواهم بگویم این است که هیچ وقت تاریخ دقیق اعضای فامیل تان را در فیس بوک نگذارید: زیرا بعضی برای اینکه بتواند لایک بیشتر بگیرد یا اینکه دوستانش در آن روز خاص از رخ داد زندگی شان خبر باشد این کار را میکند ولی باید گفت که این کار، کاملا یک اشتباه مهلک است زیرا سوء استفاده گران از این تاریخ برای مقصد خودشان صد خدای ناخواسته در مورد اعضای فامیل تان استفاده خواهد کرد. پس هیچ وقت تاریخ تولد اعضای خانواده تان را در فیس بوک قرار ندهید.
۲. حالت مدنی یا پیوند :
اگر دقت کرده باشید بعضی از دوستان تان را در فیس بوک خواهید دید که مثلاً حسن شوهر فاطمه است یا نه، سمانه همسر آرش است یا اینکه نوشته در پیوند دوستی خاص است، نوشتن این رابطه ها خیلی خوب است اما باید دقت داشته باشید که این حالت مدنی هم میتواند منشاء خیلی از بدبختی ها باشد مثلا گیروگانگیری، اخاذی و امثال اینها که البته من هم قبلا این کار را کرده بودم ولی شاید اکنون دیده باشید که این حالت مدنی را کاملا تغییر داده ام. پس لطفا هیچ وقت حالت مدنی و در رابطه بودن تان را در فیس بوک قرار ندهید.
۳. محل زندگی یا مکان فعلی:
خیلی ها دوست دارند که مکان فعلی شان مشخص باشد مثلا اگر دو ماه در هند باشد میخواهد این دو ماه درهند بودنش را به رخ سایر دوستانش بکشد که بله بنده دو ماه خارج از کشور بودم یا فلان ولایت یا استان کشور رفته بودم. باید عرض کنم با این کار ، کار سوء استفاده گران را آسان می کند و بس؛ و بیشتر ضربه این بازی به خود شما باز می گردد. زیرا هیچ موجود زنده ای در دنیا پیدا نمیشود که دشمنی نداشته باشد بناءاً محل زندگی یا مکان فعلی تان را از فیس بوک و در کل از شبکه های اجتماعی خارج از دسترس قرار بدهید.
۴. حقایق زندگی و عملکرد فعلی:
مطمئنم که تا حالا بارها دیده اید که بعضی از دوستان در فیس بوک یا بعضی از شبکه های اجتماعی می نویسند که الان در حال غذا خوردن، یا مثلا هم اکنون تنها درخانه هستم و نمیتوانم غذا بپزم؛ یا نوشته اکنون درحال رفتن به سوی هرات هستم خلاصه از عملکرد های شبیه به این خیلی زیاد دیده اید و دوستان هم خیلی زیاد نوشته اند.
باید بگویم بدترین کار ممکن همین کارتان است شما با زندگی تان بازی میکنید؛ شما اصلا خودتان میخواهید که بلایی سرتان بیاید. خوب وقت مینویسی هم اکنون در خانه تنهایم و نمیتوانم آشپزی کنم چی فکر کردی؟ اگر دوستی به تو می نویسد که آخ برایت بمیرم! مطمئن باش دشمنی درحال نقشه کشیدن است که برای همیشه تنهایت کنه و قضیه ات را یکطرفه کند.
دوستان این کار را نکنید و هر رخداد و فعل که در حال انجامش هستید عین یک کارمند خوب به رئیس تان گزارش نکنید. این کار خیلی به ضرر شما و افرادی که به شما وابسته است می باشد. مگر اینکه بخواهید طعمه دشمنان و شیادان قرار بگیرید.

۵. تصاویر فامیلی، بچه، زن، مادر و…:

باید بگویم که همه، زن و بچه و والدین شان را دوست دارند. ولی این به این معنی نیست که ما از آنها نمایشگاه بسازیم. گرچه ساختن این نمایشگاه به نفسه حرفیست جدا ولی این باعث با خطر انداختن آنها میشود.
آمارها نشان داده است که از هر ده پدر و مادر ۹ پدر و مادر تصاویر فرزندان تازه متولد شده شان را در فیس بوک یا هر شبکه لعنتی دیگر میگذارد که این موضوع با تمام جزئیات از قبیل عکس، تاریخ تولد، سن، جنیست و… همراه است.
حالا شما در نظر داشته باشید اگر کسی با شما به هر دلیل خصومت داشته باشد و بخواهد که به شما ضربه بزند و البته از قبل که شما اطلاعات بچه تان را در فیس بوک قرار داده بودید را با خود دارد؛ حالا بچه شما در راه مدرسه است، فرد مظنون میرود با مهربانی اسم پسر یا دخترتان را میگیرد، خوب فرزند شما چی فکر خواهد کرد؟ حتما میگویند از فامیلی است که من شاید تا حالا ندیده باشم. مابقی این قضیه را خودتان حدس بزنید که چی خواهد شد.
پس لطفا بخاطر یک لایک و قهقه دیگران خودمان و کسانیکه برای مان مهم است به خطر نیندازیم. بیایید کمی به دنیای واقعی مان برگردیم و این آزادی این قدر به سرمان نزد.
و در نهایت خواهشا به پنج قلم فوق حتما عمل کنید.
برای خواندن بعضی از مقالات که شاید به درد شما یا دوستان تان بخورد به این سایت سربزنید http://www.nvdarian.comنوید ارین- ارسالی به خبرگزاری عقاب

Comments are closed.