وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

تأثیرات فضایل روزه بر بیداری اسلامی

ازسوی نهاد فرهنگی و اجتماعی مردم روشن ضمیر میهن و نشریه عقاب تحت عنوان فوق بتاریخ 28/4/92 در حالیکه عده کثیری از عالمان دینی و جوانان دانشجو حضور داشتند مجلس بزرگ در دفتر نهاد در کابل برگزار گردید.

مجلس متذکره با تلاوت قاری صاحب مسلمیار آغاز و سپس سخنرانان هریک بالنوبه انجینیر قاری نظام الدین، قاری صاحب عبدالباری، استاد ذبیح الله، بسم الله شریفی و… در مورد فضایل رمضان و تاثیرات آن بر اجتماع و بیداری اسلامی صحبت نمودند.

بسم الله شریفی؛ رییس عمومی نهاد و نشریه عقاب در پهلوی توضیح اهداف نهاد و خطوط نشراتی هفته نامه عقاب از فضایل روزه و رمضان یادآوری نموده افزود:(رمضان ماه استغفار، ماه توجه به فقرا و نیازمندان، ماه مبارزه علیه منکرات و بی عدالتی ها و ماه مبارزه علیه دشمنان اسلام و سرزمین های اسلامی میباشد).

موسس نهاد مردم روشن ضمیر میهن بیان داشت که:( تنها روزه دار بودن در رمضان کافی نیست بلکه مسلمانان باید به همه ابعاد متوقعه ی رمضان که یکی از آنها توجه به وضعیت مسلمانان در سراسر جهان اسلام است توجه خویش را مبذول دارند و با استفاده از ماه مبارک رمضان به یاد مردم بی دفاع و مظلوم افغانستان عزیز، فلسطین و… کشور های اسلامی باشند و در کنار دعاء در حق ایشان راه های بیرون رفت از معضلات عایده بر کشور های اسلامی را بر رسی و جستجو نمایند…).

مجلس قرآنی که ساعت 3 بعد از ظهر جمعه آغاز گردیده بوده و گردانندگی آن را آقای حسینی به عهده داشت ساعت پنج و نیم عصر با دعاییه خیر و فلاح مسلمانان خاتمه یافت.

گزارش از: ذبیح الله (حبیبی)

 

Comments are closed.