وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

از سومین سالروز شهادت استاد برهان الدین ربانی درکابل یاد بود بعمل آمد

29 سنبله

حامدکرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان از استاد برهان الدین ربانی به عنون انسان عالم وانسان دوست یاد کرد که بخاطر صلح تلاش میکرد واز نفاق نفرت داشت.

حامدکرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان که امروز در مراسم یاد بود از سومین سالروز شهادت استاد برهان الدین ربانی رئیس جمهور پیشین کشور ورئیس شورای عالی صلح سخن میگفت، اظهار داشت که برهان الدین ربانی با شخصیت متواضع که داشت برای صلح تلاش میکرد، او به ولایت های زیادی سفر کرد وتوجه خاص به صلح داشت ودراین راه به شهادت رسید .

حامدکرزی از استاد برهان الدین ربانی به عنوان عالم و انسان دوست یاد کرد که از نفاق وتفرقه نفرت داشت بل برای وحدت ملی کارمیکرد.

رئیس جمهوری اسلامی افغانستان تاکید کرد که ما راه استاد ربانی را ادامه خواهیم داد واین راه را تعقیب می نمایم وامید روزهای خوش داشته باشیم.

باید گفت که از سالروز شهادت استادبرهان الدین ربانی امروز ضمن یک اجتماع بزرگ درکابل تجلیل بعمل آمد که درآن علاوه بررئیس جمهور کرزی معاون اول ریاست جمهوری، اعضای خانواده شهید ربانی ، شخصیت های جهادی، روسای مجلسین شورای ملی، شماری از وزرا واعضای دومجلس وهزاران تن از هواخواهان استاد ربانی شرکت داشتند .

استاد برهان الدین ربانی سه سال قبل در چنین روزی ازسوی یک تروریست که از سوی شبکه های تروریستی منطقه به عنوان پیام آور صلح اعزام شده بود به شهادت رسید که بعدأ شهید صلح لقب گرفت .

Comments are closed.