وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

تنها در سه روز گذشته،‌27 کودک در افغانستان کشته شده‌اند

تنها در سه روز گذشته،‌27 کودک در افغانستان کشته شده‌اند

صندوق جهانی کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) می‌گوید تنها ظرف 72 ساعت گذشته 27 کودک در جریان خشونت‌های خونین میان طالبان مسلح و نیروهای دولتی افغانستان جان باخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری عقاب؛ یونیسف با انتشار بیانیه‌ای هشدار داده که سطح خشونت علیه کودکان در افغانستان “به طور روزانه رو به افزایش” است.

یونیسف همچنین گزارش کرده که علاوه بر 27 کودک که در جریان این نبردها کشته شده‌اند، 136 کودک دیگر هم در سه ولایت خوست، قندهار و پکتیا زخمی شده‌اند.

 

بنابر گزارش یونیسف کودکان علاوه بر این که جان خود را بر اثر بمب‌های کنار جاده‌ای از دست می‌دهند، در جریان تبادل آتش میان گروه‌های درگیر هم کشته و یا زخمی می‌شوند.

 

یک مادر به یونیسف گفته که همین آخر هفته گذشته در حالی که اعضای خانواده در خواب بودند، با افتادن یک گلوله انفجاری در داخل محوطه خانه، آتش‌سوزی به راه افتاده و فرزند 10 ساله او دچار سوختگی شدید شده است.

 

یونیسف از هر دو سوی مخاصمه خواسته که به هنگام نبرد از سلامت کودکان و ایمنی آنها اطمینان حاصل کنند.

 

این در حالی است که طالبان در پی خروج نیروهای خارجی و در راس آنها نظامیان امریکا، بر خلاف تعهدشان حملات خود را در نقاط مختلف کشور افزایش داده‌اند. در این حملات صدها غیرنظامی کشته و زخمی و هزاران خانواده مجبور به ترک خانه‌های شان شده‌اند.

Comments are closed.