وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

یونیسف: به ۱۶۴میلیون دالر برای نجات انسان‌ها نیاز داریم

لاریا آدجی گفت که موج دوم کویید۱۹ در جنوب آسیا در حال گسترش است، به‌طور اضطراری به‌مبلغ ۱۶۴ملیون دالر جهت تامین اکسیژن، وسایل تست‌گیری، تجهیزات طبی، وسایل حفاظت شخصی و وسایل پیش‌گیری و کنترول در راستای نجات دادن زندگی افراد نیاز دارد.

به گفتۀ وی، منطقه جنوب آسیا که تقریباً دو میلیارد نفوس دارد که نیمی از مبتلایان جدید ویروس کرونا را در سطح جهان به خود اختصاص می‌دهد. او بیان کرد که در هر ثانیه بیشتر از سه مورد جدید ابتلا به کویید۱۹ ثبت می‌شود. میزان مرگ‌ومیر نیز در این منطقه، به طور پیوسته در حال افزایش است و در هر یک دقیقه بیش از سه نفر به دلیل مصاب شدن به کرونا جان می‌دهند.

همچنین رییس منطقوی یونیسف برای جنوب آسیا تاکید کرد: «با وجود مقیاس بزرگ و سرعت این موج جدید ویروس کرونا کنترول و نجات جان افراد از توانایی کشورها خارج است. شفاخانه‌ها به دلیل کمبود جدی اکسیژن و دیگر وسایل طبی ضروری، تحت فشار قرار گرفته‌اند و خطر واقعی فروپاشی سیستم‌های صحی ضعیف و شکننده وجود دارد.»

او علاوه کرد که در خلال موج اول همه‌گیری کرونا به صورت اوسط ۲۲۸هزار طفل و ۱۱هزار زن در سراسر جنوب آسیا به‌دلیل وجود اختلال و بی‌نظمی شدید در عرضۀ خدمات صحی جان باختند.

لاریا آدجی می‌افزاید: «ما اکنون با موجی مواجه هستیم که چهار برابر بزرگتر از موج نخست است. ما باید در حد توان‌مان هر کاری را برای پیش‌گیری از کویید۱۹ و تداوی بیماران انجام دهیم و در عین زمان به عرضۀ خدمات صحی حیاتی که اطفال و مادران به آن شدیداً وابسته می‌باشند، ادامه دهیم.»

همچنین در ادامه این گزارش آمده که در هجدهم ماه می سال روان میلادی، کشور هند بالاترین تعداد روزانۀ مرگ را در تاریخچۀ همه‌گیری کویید۱۹ به ثبت رساند. بعد از هند؛ نیپال، سریلانکا و مالدیف بیشتر آمار مبتلایان کرونا را به خودشان اختصاص داده که در پایتخت مالدیف نیز ظرفیت شفاخانه‌ها در حال تمام شدن است.

در ادامه آمده که کشورهای بنگلادش، پاکستان، افغانستان و بوتان نیز ممکن است که موج‌های ویرانگر مشابهی را تجربه کنند.

در گزارش آمده که ۳۲میلیون دالر جهت خرید تجهیزات و تامین اکسیژن به شمول دستگاه‌های تولید اکسیژن در شفاخانه‌ها، دستگاه‌های قابل حمل و تغلیظ کنندۀ اکسیژن و بالون‌های اکسیژن و ۴۰میلیون دالر برای خرید تجهیزات طبی و تشخیصیه به شمول ماشین‌های استخراج آر.تی-پی.سی.آر (RT-PCR) و آر.ان.ای (RNA)ضرورت است.

طبق معلومات این گزارش، ۶۰میلیون دالر دیگر برای تامین وسایل محافظت شخصی، حفظ صحت و ایمنی کارمندان خط مقدم، ۲۸میلیون دالر برای پیش‌گیری و کنترول ویروس به شمول وسایل ضدعفونی کننده و ماشین‌های لباس‌شوی و ۷٫۳میلیون دالر جهت خرید دوا و وسایل طبی به شمول حمایه تغذیوی و موارد مصروفی، نیاز است.

از سویی هم، لاریا آدجی گفته که تامین این نیازمندی‌های صحی حیاتی نه تنها جان افراد را نجات خواهد داد، بل باعث خواهد شد تا سیستم‌های حفظ الصحۀ مستحکم‌تر و قوی‌تر در سراسر جنوب آسیا شکل گیرد.

وی خاطر نشان ساخت: «این شیوع موج جدید کرونا در جنوب آسیا تهدیدی برای از بین رفتن دست‌آوردهای جهانی در مبارزه با همه‌گیری کویید۱۹ و پیشرفت‌هایی می‌باشد که با و مشقت در راستای نجات جان مادران و اطفال به دست آمده است.»

وی افزود: «ما خواهان کمک و پشتیبانی هستیم تا از وقوع این امر جلوگیری نماییم.»

در آخر این گزارش آمده که یونیسف در کنار عرضه خدمات جهت نجات جان انسان‌ها در قسمت رساندن معلومات و منابع برای خانواده‌ها جهت جلوگیری از مصاب شدن به ویروس کرونا، افزایش دسترسی به آب پاک و امکانات فاضلاب، کمک‌های نقدی برای خانواده‌های آسیب‌پذیر، حمایت و پشتیبانی از تلاش‌های موجود در راستای ادامۀ تعلیم و یادگیری اطفال به شیوه‌هایی همچون همکاری میان سکتورهای عامه و خصوصی و تامین کمک‌های صحت روانی و پشتیبانی‌های حفاظتی برای اطفال و جوانانی که از همه‌گیری تاثیر مستقیم دیده‌اند، نیز فعالیت می‌کنند.

Comments are closed.