وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

مردم فاریاب «دولت توجه نکند دست به نافرمانی مدنی می‌زنیم»

در هشتمین روز از تظاهرات مردم علیه والی جدید در فاریاب، هزاران نفر با حضور در خیابان‌های شهر میمنه بار دیگر هشدار دادند که والی حکومت را نمی خواهند و اگر دولت به خواست آنان توجه نکند دست به نافرمانی مدنی می زنند.

هشتمین روز اعتراضات در فاریاب؛ «دولت توجه نکند دست به نافرمانی مدنی می‌زنیم»

هزاران نفر از باشندگان فاریاب، امروز شنبه ۱ جوزا نیز با گردهمایی در شهر میمنه خواهان لغو تصمیم حکومت درباره انتصاب محمد داوود لغمانی به عنوان والی این ولایت شدند.

در میان تظاهرکنندگان شماری از جوانان با پوشیدن کفن، تاکید کردند که هیچگاه والی حکومت را قبول نخواهند کرد.

احسان الله قوانج؛ دبیر بخش جوانان حزب جنبش ملی در فاریاب به آوا گفت: تظاهرات ما ادامه دارد و اگر حکومت به خواست های مردم فاریاب عمل نکند، دست به نافرمانی مدنی خواهند زد.

به گفته او، امروز بیش از ۳۰ هزار نفر از نقاط مختلف شهر میمنه در این گردهمایی اعتراضی جمع شدند و بار دیگر مخالفت شان را با حکومت مرکزی اعلام کردند.

این در حالی است که در تازه ترین گزارش ها آمده‌است که مارشال دوستم، جنرال مرادعلی مراد را یکی از گزینه ها جهت تقرر به حیث والی فاریاب پیشنهاد کرده؛ اما ریاست جمهوری این پیشنهاد را نپذیرفته ‌است.

در حال حاضر محمد داوود لغمانی والی حکومت در مقر لوای قول اردوی ۲۰۹ شاهین در میدان هوایی فاریاب به سر می برد. وی هنوز وارد شهر میمنه نشده و دروازه‌های تمام ادارات دولتی به شمول مقر والی فاریاب از سوی تظاهرکنندگان مسدود شده است.

Comments are closed.