وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

عبدالرؤوف توانا: فراموشی قدس در جهان اسلام و رابطه با رژيم اسراییل خیانت است! (…هیچ وقت فکر نمی کردیم امت مسلمه به چنین مظلومیتی گرفتار شود و بیت المقدس نخستین قبله مسلمانان، اندلس و ترکستان شرقی از صحنه اخبار کشورهای اسلامی حذف یا فراموش شود)

عبدالرؤوف توانا؛ مسئول کانون فرهنگی شهید توانا، منشی شورای اخوت اسلامی افغانستان در ولایت بلخ و برگزارکننده دوازدهمین دور مسابقه سیرت النبی(ص) در مراسم اعلام اسامی برندگان این مسابقه، ابراز امیدواری کرد که برگزاری دوازدهمین دور این مسابقه با پیام صلح و آشتی در شرایط فعلی پیامدهای خوبی به همراه داشته باشد و زمینه های تحکیم وحدت و تقریب بیشتر و باعث بیداری ملت در برابر بیدادگران شود.

او گفت در این مسابقه هزاران جوان با جوش و خروش اشتراک کردند و ما اکنون بیش از هر زمانی برای زندگی، تمدن، وحدت، قدرت، توسعه و پیشرفت به راه و سیرت حضرت محمد(ص) ضرورت داریم، چهره پیامبر(ص) در افکار جهانی مظلوم تر از سال های گذشته شده است.

مسئول کانون فرهنگی توانا تأکید کرد که روزی نگرانی این بود که قدرت های استعماری و دشمنان اسلام به جان یکی از سرزمین های اسلامی افتاده و مسلمانان را شهید می کنند؛ اما اکنون متاسفانه در شرایطی قرار گرفته ایم که کشوری اسلامی بر یک کشور اسلامی دیگر حمله نظامی می کند و گروهک هایی به نام اسلام و جهاد تیشه به ریشه اسلام می‌زنند و تیغ بر برادران شان می کشند و چهره پیامبر(ص) را به جهانیان غیر حقیقی نشان می دهند.

مولوی توانا افزود که شاید هیچ وقت فکر نمی کردیم امت مسلمه به چنین مظلومیتی گرفتار شود و بیت المقدس نخستین قبله مسلمانان، اندلس و ترکستان شرقی از صحنه اخبار کشورهای اسلامی حذف یا فراموش شود، شرایط را طوری ساخته اند که تعدادی از کشورهای اسلامی در حمایت از رژیم غاصب صهیونستی چشم خود را بر جنایات آن رژيم بسته و به فکر به رسمیت شناختن این رژیم می باشند. آنان با این کار مرتکب خیانت آشکار به اسلام، قرآن و امت اسلامی خواهند شد.

وی کشتار مسلمانان توسط مسلمانان را مصیبتی بزرگ خواند و گفت به نام الله و پیامبر زیر پرچم کلمه طیبه به جان برادران خود افتاده اند. قبلا فکر می کردیم دشمنان اسلام می خواهند چهره اسلام را به جهان خشن و خونخوار نشان بدهند؛ اما کنون متاسفانه گروه‌هایی از داخل، اسلام را دین کشتار و شلاق معرفی می کنند و بیشترین آسیب را به دین اسلام می‌زنند که در طول تاریخ نظیرش کمتر دیده شده است.

او خطاب به مردم گفت کشور ما، منطقه و جهان در یک شرایط حساس قرار گرفته است و برای نجات جامعه اسلامی و دست یافتن به نعمت استقلال باید هر نوع قربانی را متقبل شویم.

توانا افزود آنچه امروز کشور ما و جهان اسلام را تهدید می کند، نبود آزادی، استقلال، زعامت سلیم، دوری از اعتدال و افراط گرایی است و اگر مسلمانان می خواهند آرامش پیدا کنند باید طبق فرمایش سید جمال الدین افغان باید در محور کلمه توحید و توحید کلمه بسیج شوند و با افراط، تفریط، خشونت، تروریسم و اشغال مبارزه نمایند.

وی تصریح کرد تا زمانی که ملت های مسلمان از نعمت آزادی، استقلال و زعامت سلیم محروم هستند نجات جهان اسلام از وضعیت کنونی غیر ممکن خواهد بود.

مسؤول کانون فرهنگی شهید توانا در بلخ گفت اهداف دین اسلام در عبادت بی چون و چرا با اجتناب از پیوستن به قدرت های غیر خدایی خلاصه شده است.

او اظهار داشت که دین اسلام سرچشمه است و مذاهب، جویبار آن می باشند، اسلام ریختن خون و آبروی مسلمان را حرام دانسته و سلامتی مال و ناموس مسلمانان را بر یکدیگر شان تضمین کرده است.

در همین حال، خیرالدین مایل؛ معاون اتاق های تجارت افغانستان و حامی مالی دوازدهمین دور مسابقه سیرت النبی(ص) هم  گفت: هدف ما توانمندسازی جوانان در عرصه اطلاعات و سیرت پیامبر(ص) می باشد. من و شما مسلمان هستیم و در یک کشور اسلامی زندگی می کنیم نیاز است که از ارزش های اسلامی و سیرت نبی کریم(ص) آگاه باشیم.

وی گفت جوانان افغانستان آینده ساز این مملکت هستند و ما وظیفه داریم که نسل جوان را با پیامبر اسلام(ص) و احکام الهی آشنا کنیم.

شایان ذکر است که دوازدهمین دور مسابقه سیرت النبی(ص) به مناسبت شهادت عبدالقادر توانا و دوازده هزار شهید زندان پلچرخی با حضور هزاران نفر در مزار شریف برگزار شده بود.

 

 

 

Comments are closed.